Športové ambície potvrdzuje aj názov Stelvio, ktorý vychádza z talianskeho horského priesmyku Passo dello Stelvio.
Alfa Romeo Stelvio

Takto vyzerá obyčajné Stelvio

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dobrou správou je, že dizajnové rozdiely medzi bežnými verziami a vrcholnou Quadrifoglio sú minimálne. Obyčajná Alfa Romeo Stelvio nemá otvory na kapote alebo ďalšie otvory na prednom nárazníku, ktoré chladia brzdy. Stelvio pripomína dizajnovými prvkami Giuliu zvonku aj vo vnútri. Predsa len stoja na rovnakej platforme a prichádzajú v krátkom čase po sebe.


Mimochodom, auto má patriť k dynamicky orientovaným SUV na trhu. V lepších verziách bude konkurovať Jaguaru F-Pace a Porsche Macan. Športové ambície potvrdzuje aj názov Stelvio, ktorý vychádza z talianskeho horského priesmyku Passo dello Stelvio.

Alfa Romeo Stelvio

Pre porovnanie vrcholná verzia Quadrifoglio, ktorá dokáže zdolať Nurburgring za rekordný čas 7:59

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pod kapotou môžeme čakať rovnakú paletu motorov, akou disponuje sedan Giulia. Základom tak bude 2,2, litrový turbodiesel s výkonom 110 kW (150 koní), 132 kW (180 koní) a 154 kW (210 koní). 2,0 litrový benzínový turbomotor príde vo výkonových verziách 147 kW (200 koní), 184 kW (250 koní) a 206 kW (280 koní). Vrcholom bude prepĺňaný V6 s objemom 2,9 litra a výkonom 375 kW (510 koní). Z prevodoviek bude k dispozícii 6-stupňový manuál a 8-rýchlostný automat. Základom je pohon zadnej nápravy, ale samozrejmosťou je aj pohon všetkých kolies Q4. Zatiaľ nie je známe, či ho dostanú všetky motorické verzie.


Oficiálne predstavenie vozidla očakávame na jar a cena bude o niečo vyššia ako v prípade Giulie, ktorá začína s motorom 2,2 D (150 koní) na sume 33 300 €.