Toyota GT86 Cabrio má veľké šance prísť na trhy v USA a Japonsku ešte tento rok.

Zámerne v tejto úvahe neotváram problematiku často omieľanej torznej tuhosti otvorených áut. Tá totiž už nejaký čas, pri dobrej konštrukcii, nemusí byť problémová. Zvykne sa to podpísať na vyššej hmotnosti, ktorú ešte dorazí automatický systém skladania strechy. Celkovo asi bude GT86 Cabrio o poznanie ťažšia. A to je ďalšie mínus otvoreného auta. Hlavne tohto pri ktorom sa prikláňam k názoru, že tých koní mohlo byť pod kapotou aspoň o štvrtinu viac (alebo teda ešte lepšia výkonová
hmotnosť).

Prvé údaje o otvorenom športiaku sú veľmi stručné. Nehovoria o navýšení váhy, o zhoršení dynamiky či znížení maximálky. Takže poďme fabulovať. Akékoľvek zmeny na motore očakávať nemožno a šuškanie o prípadnej hybridnej verzii so systémom kers sa iste bude týkať aj kupé. Vzhľadom na rozmery auta a iste aj snahu zachovať hmotnosť čo najnižšie je celkom isté, že auto bude mať plátenú skladaciu strechu, nie riešenie CC. Je však celkom isté, že jej ovládanie bude gombíkom a pohon elektrohydraulický.

Pôvodne to vyzeralo na roadster, teda na dvojmiestne otvorené auto. Tieto foto potvrdzujú, že v Toyote sedenie 2+2 zachovajú, čo znamená, že sa bavíme o kabriolete.

Kým dizajn auta zvonku je prakticky sériová a hotová vec, a je treba povedať, že je zvládnutý veľmi dobre, vnútro má k sériovke ďaleko. Dizajnéri však urobili dobrú prácu, vnútro minimálne farbami pripomína tie najluxusnejšie otvorené mašiny na svete. Nie len bielou kožou, kombináciou so zlatistou farbou, ale aj čalúnenou prístrojovkou...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Dnes do sveta internetu unikli prvé oficiálne pohľady na koncept FT86 Open, ktorý je prakticky finálnou predzvesťou pripravovaného kabria. Čuduj sa svete, v Amerike čitatelia v diskusiách vybuchujú nadšením a radosťou. Asi je tam dosť takých, ktorí ocenia možnosť športiak úplne otvoriť, neplánujú s ním blbnúť, len naopak baliť naň čo najviac školáčok a ukojí ich myšlienka, že keby chceli, aj ich auto dokáže perfektne driftovať, precízne jazdiť a ponúkať nefalšovanú radosť z jazdy. Je už roky dokázané, že ľudia nakupujú z emocionálnych, nie racionálnych dôvodov. Spomeňme si na Mazdu mx-5, ktorá bude pre toto auto najväčší konkurent, prípadne Hondu S2000. Tieto majú veľké úspechy a existujú len v otvorenej verzii. Preto je celkom isté, že aj otvorená Toyota GT86 bude mať úspech, aj keď asi nie v našich končinách... :)


POZRITE SI NAŠE VIDEO TESTY:

VIDEO TEST SUBARU BRZ

VIDEO TEST TOYOTA GT86