Limitovanú edíciu BMW 760Li V12 M Bi-Turbo, automobilka postavila špeciálne pre Mohamed Yousef Naghi Motors, predajcu zo Saudskej Arábie
Jedným z dôvodov, prečo by sme mohli niečo podobné očakávať je nedávno predstavená limitovaná edícia BMW 760Li V12 M Bi-Turbo. Tú automobilka postavila špeciálne pre Mohamed Yousef Naghi Motors, predajcu zo Saudskej Arábie. Autá z tejto edície sa od bežných 760Li líšia iba najmä opticky. Zákazník spomínaného dílera tak dostane M paket spolu s 19, alebo 20 palcovými diskami kolies, podľa vlastného uváženia, jeden z ôsmich špeciálnych odtieňov farieb prevzatých z katalógu M5 a M6 a označenie M na mnohých miestach karosérie. Interiér je vyhotovený v koži Nappa ústricovej farby, pričom si budúci majiteľ môže zvoliť farbu prešitia. Na výber má z oranžovej, červenej, modrej a čiernej. Každé auto z tejto edície má tiež vyšitý emblém V12 na opierkach hlavy a niektoré prvky interiéru lakované čiernym klavírovým lakom. Pod kapotou je nedotknutý prepĺňaný 12-valec s objemom 6 litrov a maximálnym výkonom 400 kW (544 k). Hodnota krútiaceho momentu vrcholí na ohromných 750 Nm v rozsahu 1500 až 5000 ot/min. To dáva autu vážiacemu dve a štvrť tony až neuveriteľné dynamické parametre, ako zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Maximálka je nemeckých 250 km/h. Keď sa nad tým, vo svetle zmienených údajov, zamyslíte, je vôbec potrebná verzia M7? Navyše, ak sa bavíme o 5,2 metrovej limuzíne, ktorá má priniesť skôr komfort ako športové jazdné vlastnosti?
Šéf vývoja divízie M, Albert Biermann, sa nedávno na margo M7 vyjadril: „Rád by som zabojoval aj v tejto časti trhu. Sú tam peniaze a stačí ich zobrať.“
Tento segment už ale existuje a bijú sa v ňom Mercedes S 63 AMG a Audi S8. Zatiaľ, čo Mercedes poháňa prepĺňaný V8 a výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 Nm, Audi mu konkuruje rovnako V8 turbo motorom s výkonom 382 kW (520 k) s maximom krútiaceho momentu „iba“ 650 Nm. Napriek rozdielu vo výkonových parametroch trvá zrýchlenie z 0 na 100 km/h obom súperom takmer rovnako. 4,0s Mercedesu a 4,1s Audi. A práve tejto dvojici by chcel podkúriť šéf vývoja divízie M v BMW, Albert Biermann. Ten sa nedávno na margo M7 vyjadril: „Rád by som zabojoval aj v tejto časti trhu. Sú tam peniaze a stačí ich zobrať.“ No podľa Biermanna sa ale jeho oddelenie momentálne sústredí na iné projekty, ako napríklad implementovanie pohonu X-drive do modelov M5 a M6, či možnú M verziu typu 3 GT. BMW M tiež neplánuje rozširovať ponuku SUV o modely X3 a budúce X4. Namiesto toho sa chce táto divízia automobilky BMW zamerať na vývoj verzií M Performance jednotlivých typov a rozčleniť tak svoju ponuku podobne, ako Audi s modelmi S a RS.
Albert Biermann, šéf vývoja divízie M, za volantom BMW M4.
Je teda zrejmé, že sa BMW M7 skôr, či neskôr dočkáme. Pred časom sa na to pripravila aj samotná automobilka, keď si zaregistrovala značku M7. Peniaze sú peniaze a tak sa aj z označenia M, ktoré pôvodne stelesňovalo motoršportovú techniku, určenú na bežné cesty, stáva záležitosť imidžu. To automobilka, koniec koncov, potvrdila už uvedením X5 M a X6 M, hoci o ich kvalitách nikto nepochybuje.
Pozrite si aj: Test BMW M6 Gran Coupe, Test BMW M5 a Test BMW M550d
Odpovedalo 100 ľudí