BMW radu 4 nemá len iné meno, má aj zásadne iné rozmery ako by sa od BMW 3 coupé dali očakávať. Technicky vychádza z aktuálneho BMW radu 3 (F30), čo potvrdzuje aj typové označenie kupé F32. Rázvor náprav má 2810 mm, čo je až o 50 mm viac ako má aktuálne coupé radu 3 E92. Rozchod predných kolies je väčší o 45 mm, vzadu dokonca až o 80 mm. Karoséria je celkovo širšia o 44 mm, je dlhšie (meria 4 641 mm) a má menšiu svetlú výšku. V kombinácii s typicky krátkymi prevismi, dlhou prednou kapotou, s priestorom pre posádku posunutým viac dozadu a strechou zníženou oproti predchodcovi o 16 mm má športiak naozaj skvelú siluetu. Pikoškou je napríklad ťažisko, ktoré sa podarilo dostať pod 500 mm od zeme, čo je najnižšie spomedzi konkurentov, teda Audi A5, Mercedes C Coupé a Lexus IS C. Aj vďaka tomu je BMW radu 4 aktuálne jedným z najšportovejších produktov výrobcu.
Takto vyzerá BMW radu 4 v línni Luxury
Spoznajte rozdiely pre líniu Modern na BMW radu 4 Coupé
Napriek tomu, že BMW radu 4 je vôbec prvé auto s týmto menom v histórii značky, výrobca auto uvádza ako 4. generáciu svojich kupé v strednej triede. Aj keď samostatný dizajn pre kupé nie je pre BMW novinkou, rad 4 je aj tvarmi odlíšený ešte viac než kedy predtým. Novým štylistickým prvkom je tvar "žiabrov" pre odvetranie motorového priestoru.
Toto je BMW rad 4 vo verzii Sport
Najagresívnejšie jednoznačne vyzerá BMW radu 4 s balíkom M Sport. No nie každému bude táto agresivita vyhovovať.
4 základné línie Sport, Modern a Luxury dopĺňa M Sport
Rovnako ako v prípade aktuálneho radu 3, aj rad 4 prichádza na trh s troma základnými líniami, ktorých odlišnosti sú zrejmé zvonku aj zvnútra. Ako naznačujú mená, Modern prináša svieže farby najmä dovnútra, Luxury je vysadené na trblietky a lesklé doplnky, Sport si ctí tradíciu športovo ladeného zovňajšku a interiéru a adekvátne dizajny diskov kolies. V ponuke je aj ďalší samostatný rad M Sport, ktorý bude práve v kombinácii s kupé určite veľmi obľúbený. Navrhnutý v samostatnom oddelení BMW M prináša prvky špeciálnych modelov M pre bežné verzie. Miesto vodiča je ergonomicky prakticky dokonalé aj vďaka tomu, že stredné ovládače sú znova mierne natočené k volantu. Samostatne tvarované zadné sedadlá vraj prinášajú dostatok miesta pre dvoch dospelých a zároveň skvelým delením v pomere 40/20/40 ponúkajú aktuálne najlepší spôsob zväčšenia kapacity kufra.
BMW radu 4 nie je len rad 3 bez dvoch dverí...
Iný dizajn novinky je zrejmý na pohľad. Väčšie rozmery v každom smere, okrem výšky, možno z obrázkov nie je možné vycítiť, no pri osobnom kontakte s autom každému prídu zrejmé. Čo však ostáva skryté sú odlišnosti, ktoré dávajú BMW radu 4 ešte väčšie odlíšenie. Kupé má ešte športovejšie kalibrované riadenie, na ovládanie je ešte presnejšie a agilnejšie. Posvätné rozloženie hmotnosti 50/50 je aj v tomto prípade samozrejmosťou. K tomu sa pridáva aktuálne najmodernejšie konštrukčné riešenie podvozka a riadenie s elektrickým posilňovačom, ktoré potvrdia slogan a definíciu čistej radosti z jazdy.
Na začiatok 6 valec a dva 4 valce (435i, 428i a 420d)
Nesmierne široká paleta motorov pre každý typ je pre BMW typická už desaťročia. Štart nového typu je spočiatku vždy obmedzený výberom motorov. Chce to však len pár mesiacov a ponuka bude aj 2-3x väčšia. Nedočkaví záujemcovia si môžu aktuálne vybrať z troch motorických verzií. Každý z motorov je klientom známy z množstva iných BMW. Ak sa pýtate, či sú parametre známych motorov pre použitie v športovom kupé upravené na vyššie hodnoty, odpoveď je nie, nie sú. No sklamanie nie je na mieste, lebo každý z motorov patrí k najvýkonnejším vo svojej objemovej triede na svete. Základ teraz tvorí naftový variant 420d - 135 kW (184 k). Benzín zastúpia modely 428i - 180 kW (245 k) a dočasným vrcholom je 435i so šesťvalcom s 225 kW (306 k). Mesiac po spustení ponuku zdvojnásobia. Pribudne 420i - 135 kW (184 k) a dve vznetové šesťvalcové verzie: 430d a 435d. Tie ponúknu najvyšší výkon 190 kW (258 k), respektíve 230 kW (313 k).
6 st. manuál, alebo 8 st. automat? Sdrive, alebo Xdrive?
BMW radu 4 je v ponuke so zadným pohonom, no obe benzínové verzie je už teraz možné získať aj s pohonom Xdrive.. Hnací agregát dopĺňa už známa voľba skvelých prevodoviek, ktoré BMW používa v kompletnom výrobnom programe. V ponuke je teda štandardne 6 stupňový manuál, za príplatok je možné získať skvelý 8 stupňový automat s radením nie len joystickom (nazvať to radiacou pákou je v tomto prípade nepresné a dehonestujúce) je možné doplniť páčkami pod volantom.