Zmena označenia má zmierniť vlnu nevôle s novými štvorvalcovými motormi s turbom. Stačí predsa ukázať, že aj v minulosti malo Porsche štvorvalce s protibežnými piestami. Či?
Pretekársky model 718 prišiel v roku 1957 a žal mnohé úspechy
Páni z Zuffenhausenu to síce nepovedali na plné ústa, ale zmena označenia má zmierniť vlnu nevôle s novými štvorvalcovými motormi. Stačí predsa ukázať, že aj v minulosti malo Porsche pod kapotou štvorvalce s protibežnými piestami. Alebo nie? Plač nad tým, že malé športiaky od Porsche stratili atmosférické šesťvalce, odložme stranou.
Boxster a Cayman budú mať k sebe bližšie
Mení sa aj niečo iné okrem označenia a motorov? Áno, mení. 718 Boxster a 718 Cayman budú mať spoločných ešte viac dielov ako doteraz. Ďalšou zmenou je, že roadster bude po novom drahší ako kupé. Doteraz to bolo naopak.
Osobne nemám nič proti štvorvalcom v ponuke Porsche. V minulosti ich Nemci ponúkali predsa v rôznych modeloch od 356 cez 912, 914, 924 až po 944. Mrzí má skôr to, že z bežnej ponuky motorov pre Boxster a Cayman zmiznú šesťvalce. Výkon menšieho agregátu sa síce dá dohnať turbom, ale charakter veľkoobjemového motora prepĺňanie nenahradí...
Zdroj: tlačová správa