Po Nürburgringu sa už premáva maskovaný a upravený Focus RS, takže špekulácie dostávajú celkom reálne kontúry.
Ford Focus RS500 by mal dostať nástupcu
3. generácia Focusu RS ponúka už v základe 350 koní. Pohon všetkých kolies by zniesol aj vyšší výkon, ale 2,3 litrový turbo agregát údajne už dnes pracuje na hranici schopností. Ďalšie navýšenie výkonu je teda otázne a ak príde, tak nebude veľké. O zlepšenie dynamiky sa má postarať najmä odľahčovanie. Ide teda o zmenu filozofie, pri Focuse RS500 Mk2 sa spoliehali inžinieri skôr na brutálny výkon.
Kompozity, dvoj-spojka či samosvor?
O schudnutie sa postarajú polykarbonátové okná, diely karosérie z kompozitných materiálov, ale aj nejaké vyhadzovanie „nepotrebných vecí“ z interiéru. Špekulácie hovoria aj o použití samosvorného diferenciálu medzi prednými kolesami, ale toto je málo pravdepodobné kvôli inteligentnému pohonu všetkých kolies GKN. Špekuluje sa aj o použití dvoj-spojkovej prevodovky. Focus RS je dostupný len ako manuál, ale ak bude dostatočný dopyt po samočinnej prevodovke, Ford ju dodá aj do „obyčajného RS“. Ak príde dvoj-spojka, bude určite rýchlejšia ako manuál. Možnosťou je aj použitie karbónových diskov, ktoré poznáme napríklad z Mustangu GT350R. Zníženie neodpruženej hmotnosti totiž robí divy.
Rozhodnutie o tom, či Ford prinesie edíciu RS500, záleží údajne na dopyte po klasickej verzii. Ak Focus RS Mk3 uspeje, tak môžeme očakávať aj nekompromisnú verziu RS500. Po Nürburgringu sa už premáva maskovaný a upravený Focus RS, takže špekulácie dostávajú celkom reálne kontúry.
Zdroj: autoblog