Zdá sa, že Slováci sú ochotní utrácať za autá viac, ako v okolitých krajinách.
Slovensko má podľa tabuľky priemerný vek na úrovni 13,4 roka. To nás síce stále radí na prvé miesto medzi krajinami V4, no ak tu v dohľadnej dobe opäť nebude šrotovné, som si istý, že klesneme ešte oveľa nižšie.
Áno, prídete na to, že chýbajú krajiny ako Bulharsko, Cyprus a Malta, ale tiež aj Nórsko a Švajčiarsko. Ak by sme si všetko spočítali, tak by nám vyšiel priemerný vek vozidiel na hranici 10,7 roka. Ak sa na to pozrieme z historického hľadiska, tak priemerný vek vozidiel v Európe v r2012 bol 9,3 roka a v r2007 iba niečo nad 8 rokov.
Poradie |
Štát |
Priemerný vek v rokoch |
1. |
Luxembursko |
6,2 |
2. |
Dánsko |
8,5 |
2. |
Spojené kráľovstvo |
8,5 |
4. |
Belgicko |
8,8 |
5. |
Nemecko |
8,9 |
5. |
Rakúsko |
8,9 |
7. |
Francúzsko |
9 |
7. |
Írsko |
9 |
9. |
Holandsko |
9,5 |
10. |
Švédsko |
9,6 |
11. |
Taliansko |
10,7 |
12. |
Slovinsko |
11,2 |
13. |
Španielsko |
11,4 |
14. |
Portugalsko |
12,6 |
15. |
Fínsko |
12,7 |
16. |
Slovensko |
13,4 |
17. |
Grécko |
13,5 |
18. |
Chorvátsko |
14,1 |
19. |
Česká republika |
14,5 |
19. |
Maďarsko |
14,5 |
21. |
Estónsko |
15,1 |
22. |
Rumunsko |
15,3 |
23. |
Lotyšsko |
16,3 |
24. |
Litva |
16,7 |
25. |
Poľsko |
17,2 |
Z tabuľky jednoznačne vidno rozdiely v kúpnej sile obyvateľstva. Tieto rozdiely by som pokojne mohol charakterizovať aká krajina, také autá. Ale iba v prvej polovici. Najmladšie autá majú ekonomicky najsilnejšie krajiny. V západnej Európe je už teda zhruba 8 - 9-ročné auto považované za staré, súce výmeny. Najvyšší vekový priemer majú autá v pobaltských štátoch. Tam priemerný vek dosahuje 17 rokov. Ich trh sa však rýchlo mení, keďže sa naučili dovážať autá okrem iného zo Švédska, či iných severských krajín za veľmi prijateľné ceny.
Zdroj: Acea