Jasné, poviete si, že nie je žiadny problém, väčšina Audín sa predsa predá s dvojlitrovým dieslom a ten má nízke emisie. Ale omyl, predaj vrcholových verzií Audi ako je RS4, RS7 a R8 len za posledný rok vzrástol o 30%! A čo z toho vyplýva? Nová A4 bude musieť prejsť downsizingom, ale nie len vrcholný model, týka sa to cele modelovej rady. S veľkou pravdepodobnosťou teda príde RS4 o svoju pýchu pod kapotou, ktorou bol veľký atmosférický vidlicový osemvalec. Športová verzia A4 dostane podľa vyhlásenia Heinza Hollerwergera riaditeľa Quattro GmbH, šesťvalcový preplňovaný agregát. Ten sa totiž vyjadril, že ďalšia generácia jednoducho nepotrebuje V8, ale na dostatočný výkon jej bude stačiť menší a hlavne papierovo úspornejší agregát. Očakávame teda preplňovaný šesťvalec, v ktorom možno uvidíme aj elektrické turbo. Downsizing sa našťastie netýka všetkých typov, taká R8 ostane ušetrená a aj v ďalšej generácii môžeme očakávať vidlicový desaťvalec.
Audi s veľkou pravdepodobnosťou príde o 4,2 litrový atmosférický vidlicový osemvalec
Okrem zlej správy, že v novej RS4 neuvidíme atmosférickú V8, mám pre fanúšikov štyroch kruhov aj dobrú správu. Nová RS4 má byť uvedená onedlho po premiére klasickej A4, ktorá bude s najväčšou pravdepodobnosťou predstavená na ďalšom autosalóne v Ženeve. Teda oveľa skôr než sme u Audi zvyknutí, to totiž prehodnotilo svoju politiku predstavovania RS modelov. Kým v minulosti prichádzali nové ostré verzie až ku koncu životného cyklu modelu, po novom sa majú ukázať omnoho skôr. Na záver ďalšia správa pre fanúšikov ostrých sedanov. Audi prehodnocuje predstavenie svojich vrcholových modelov RS4 a RS6 aj s karosériou sedan, pretože ako iste viete doteraz ich ponúkalo iba vo verziách Avant teda kombi.
Zdroj: motoring.com.au, carscoops.com