Takmer polovica všetkých importovaných pneumatík do Európy pochádza z Číny. Michelin chce skočiť nadvládu Číny a zdvojnásobiť predaje svojich najdostupnejších pneumatík, ktoré predáva pod značkami Tigar, Kormoran a Riken.
Čínske pneumatiky tvoria takmer polovicu všetkých importovaných gúm do Európy. Hlavným dôvodom ich úspechu je, samozrejme, nízka cena, ale aj ich stále sa zlepšujúca kvalita. Rob Simmons, hlavný analytik pneumatík v LMC Auto hovorí, že Číňanom prospel nový európsky systém označovania, ktorý uvádza brzdenie na mokrom povrchu, valivý odpor a hluk. „Čínske pneumatiky majú vyššie skóre hlavne za valivý odpor, čo pomáha spotrebe.“ Povedal Simmons. „Historicky mali pneumatiky v Európe dobrú priľnavosť na vode, ale horší valivý odpor.“
Michelin začal vyrábať lacné pneumatiky aj v Číne. Spojil sa s lokálnou fabrikou Double Coin a gumy predáva pod značkou Warrior. Pneu vyrobené v Číne nebudú exportovať do iných častí sveta. Senard hovorí, že Michelin nechce byť lídrom medzi lacnými gumami: „Všetky naše pneumatiky musia mať základné charakteristiky bezpečnosti.“ Dúfajme, že konkurencia prinesie zlepšenie kvality lacných pneu a atraktívne ceny, či už na strane európskych alebo čínskych gumárov.
Zdroj: autoblog.com, autonews.com