GLE 63 Coupe posiela 60% krútiaceho momentu na zadnú nápravu v záujme športovejších jazdných vlastností. Stovku zvládne za 4,2 s, ak máte tú česť s modelom S.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

BMW X6 M dostalo konkurenta v dvoch výkonových verziách.

 

Mercedes-AMG GLE 63 Coupe

4Matic

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe

4Matic

Objem motora  5 461 cm3  5 461 cm3
Počet valcov  V8  V8
Výkon

 410 kW (557 k)

 pri 5 750 ot/min

 430 kW (585 k)

 pri 5 500 ot/min

Krútiaci moment

 700 Nm pri

 1 750 - 5 500 ot/min

 760 Nm pri

 1 750 - 5 250 ot/min

Zrýchlenie

z 0 na 100 km/h

 4,3 s  4,2 s
Maximálna rýchlosť  250 km/h  250 km/h
Kombinovaná spotreba 11,9 l/100 km 11,9 l/100 km
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ak sa pýtate či má takéto auto vôbec zmysel, v Affalterbachu v tom majú jasno. "GLE 63 Coupe je logickým napredovaním v našej ambicióznej stratégii rastu. Koniec koncov, v roku 1999 sme s prvým vysoko výkonným SUV ML 55 AMG založili úplne nový segment.", Tobias Moers, člen predstavenstva Mercedes-AMG. Obe verzie poháňa rovnaký motor V8 biturbo, objemu 5,5 litra. V slabšom modely GLE 63 Coupe je vyladený na 410 kW (557 k) a 700 Nm. Verzia GLE 63 S Coupe dostala väčší plniaci tlak a jej výkon stúpol na 430 kW (585 k). Aj maximum krútiaceho momentu poskočilo o 60 Nm vyššie. V oboch prípadoch je motor spojený s rovnakou 7-stupňovou automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Spolu s pohonom oboch náprav 4MATIC dávajú relatívne veľkému autu veľmi slušnú dynamiku. Veď GLE 63 Coupe zrýchli na 100 km/h za 4,3 s a model s prívlastkom S to zvládne ešte o 0,1 s rýchlejšie. Maximálka je v oboch prípadoch obmedzená na 250 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rovnako ako GLE 450 AMG 4Matic, aj GLE 63 Coupe má podvozok AIRMATIC. V tomto prípade však dostal názov AMG RIDE CONTROL a pozostáva zo vzduchového pruženia so systémom automatickej kontroly výšky a variabilnou charakteristikou pruženia ADS PLUS. Športovejším jazdným vlastnostiam prispieva aj rozdelenie krútiaceho momentu v pomere 40:60 medzi prednú a zadnú nápravu. Ovládateľnosti by malo pomôcť aj riadenie s variabilným prevodom a variabilný posilovač riadenia. Samozrejmosťou je systém DYNAMIC SELECT. Vodič si pomocou neho môže zvoliť jeden z piatich jazdných režimov. Svojim výberom zmení odozvu motora, rýchlosť radenia prevodovky, citlivosť ESP, charakteristiku podvozka a tuhosť riadenia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mercedes-AMG GLE 63 Coupe bude štandardne jazdiť na 21" diskoch s pneumatikami 285/45 R21 vpredu a 325/40 R21 vzadu. Model S dostane ešte o palec väčšie kolesá s pneumatikami rovnakej šírky. Interiéru budú kraľovať športové sedadlá čalúnené kožou nappa a športový trojramenný volant. Kožou je potiahnutá aj prístrojová doska, doplnená hliníkom, alebo karbónom. Exkluzivitu podčiarkuje už tradičná politika AMG, podľa ktorej každý motor skladá iba jeden človek. Jeho podpis potom nájdete na štítku na kryte motora.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov