Po marcových vytrvalostných pretekoch sa seriál KartCup v apríli vrátil k tohtoročnej novej klasike. Teda dvom pretekom s jedným vyhodnotením. Tento systém si jazdci pre pestrosť obľúbili ešte koncom minulého roka. V dvoch samostatných hodinových pretekoch sa ukážu kvality tímov v jazde v oboch smeroch. Samozrejme, pretekom predchádza krátka kvalifikácia. Pre častú rovnosť bodov po súčte výsledkov oboch pretekov na kvalifikácii záleží viac než kedy predtým. Polovičná dĺžka krátkej 5 minútovej kvalifikácie v porovnaní s klasickými pretekmi evidentne nevyhovuje každému. Alebo povedané inak, prvé miesto do pretekov môže byť pre všetkých aj prekvapením. A tiež môže rozhodnúť o výsledku po pretekoch. Prosto, zrazu na kvalde záleží viac ako kedy predtým... :)
To sa stalo po prvej kvalifikácii, ktorú vyhral Tibor GLOZNEK z tímu HBRT (v tíme s ďalšími skvelými jazdcami Atila Klaris a Rado Mihálek). Už len pre jeho vek by mu mali všetci v hale vykať (Tibor má 53 rokov). A tento borec porazil všetkých najlepších jazdcov na trati a získal Pole Position s časom 47:327. Na druhom mieste sa umiestnil jazdec hviezdnej zostavy tímu GRT, v ktorom pre neúčasť Matúša LORINČÍKA nastúpili traja jazdci z Rakúska (jeden z nich majster sveta a jeden majster Európy). V kvalifikácii zaostali len, ale predsa, o 0,01 s. Tretie miesto v letmom štarte vybojoval Tomáš Bizub, majster Slovenska z tímu Go Baby Go so stratou 0,057 s. Ohromný výsledok dokázal aj Kristián LOVÁSZ z tímu Rival Car, ktorý sa so stratou 0,097 dostal do 1 desatiny z najlepšími. Za povšimnutie stojí aj zisk 5. miesta na štarte tímom Axel Racing Teamu. Kvalitu štartovného poľa potvrdzuje fakt, že do pol sekundy sa kvalifikovalo 9 z 11 tímov.
V jednej ruke med, v druhej bič - penalty pršali ako aprílové prehánky
Organizátori KartCupu nadovšetko stavajú férovosť a rovnocenný prístup určený pravidlami. To skvelo dokumentujú práve aprílové preteky. Už prvá jazda v smere priniesla niekoľko penalizácií. Prvú si udelili sami organizátori, za striedanie skrátené o 1,5 s. Povinný prejazd boxami "stojí" približne 6-8 sekúnd. Záleží na jazdcovi, ako rýchlo dokáže reagovať na pokyny. Tými Go Baby Go a Wrong Way dostali prejazd boxami za oneskorené striedanie o jedno kolo a aby toho nebolo málo, Kart Aréna Team trest za nezastavenie pri vjazde do boxov. Pri druhom striedaní zas prišli do depa neskoro borci z medzičasom prvého tímu GRT. Navyše, pri vjazde na striedanie tiež nezastavili, takže len jedna penalizácia bola vlastne zhovievavá. Táto rošáda zamiešala poradím v prvej trojke natoľko, že sa ozaj bolo na trati na čo pozerať. Napriek penalizáciám, špičkové výkony Tomášov Polereckého a Bizuba boli dosť natoľko dobré, že v predposlednom kole sa po boji s chrabro jazdiacimi chalanmi z HBRT prepracovali na prvé miesto a cieľom prešli s náskokom 1,54 sekundy. Prekvapení, až sklamaní jazdci z Rakúska museli akceptovať tretie miesto so stratou takmer 6,3 s. V tesnom závese necelej sekundy za nimi prechádzal cieľom jazdec z tímu RivalCar. Tieto prvé 4 tímy dokázali za 61 minút nakrútiť na trati 75 kôl (vrátane 2 striedaní).
Pole position druhej 5 minútovej kvalifikácie získal tím Go Baby Go. S rozdielom necelých 0,2 sek. si druhé miesto zabezpečil tím HBRT a so stratou 0,22 sek na prvých rakúšania GRT. Prvú štvoricu uzavrel tím RivalCar a tak bolo aj pre druhý smer pretekov zrejmé, ktoré tímy majú nárok bojovať o krásne, nadpriemerne veľké trofeje. Backrace sa tiež nezaobišiel bez trestov, primárne za skrátenie striedania. KartCup tím (organizátori) striedanie skrátili o 0,12 s, napriek tomu si nekompromisne nadelili prejazd boxami. V tomto prípade to bolo aj celkom jedno, lebo náhodný výber motokáry sa ukázal byť nešťastný. Technika nebola ochotná jazdiť lepšie časy než 47,85 sek., čo je o takmer sekundu horšie než dokážu. Za rovnaký prehrešok skráteného striedania dostali pokutu aj chalani zo SISU. Preteky, tentokrát s väčším odstupom, vyhrali Tomášovia z Go Baby Go. Ďalšie tímy si vymenili druhú a tretiu pozíciu a tak bolo zrejmé, že o konečnom poradí rozhodnú lepšie výsledky v kvalifikácii. A práve vďaka Tiborovým výsledkom získal tím HBRT výsledné druhé miesto a slušných 17 bodov to tabuľky priebežného hodnotenia. Štvrté miesto aj v tejto jazde podržali členovia zmiešaného tímu RivalCar (Kristián Lovász, Filip Baláž a Michaela Dorčíková). Májové preteky série KartCup sú na programe tradične vo štvrtok 21. mája.
Kompletnú fotogalériu z pretekov a pribežné poradie tímov nájdete na www.kartcup.sk