Predprodukčná verzia Hondy Civic Type R vybavená bezpečnostným rámom (vymontovaným sedadlom spolujazdca, klímou a rádiom) tu pleskla šialený čas 7:50,63. Honda by si rada tento čas udržala čo najdlhšie. Japoncom do kariet nahráva nedávne rozhodnutie manažmentu Nurburgringu - preteky za top časmi sériových áut na časy od polovice júna 2015 zakázali. Nateraz až do odvolania. Manažment a technici Hondy si však ešte pred týmto rozhodnutím, ktoré by im titul najrýchlejšej predokolky z najťažšieho okruhu na svete vzalo, pripravili poistku v podobe ešte ostrejšej verzie.

Honda má pripravený Civic Type R s výkonom upraveným na 330 k a hmotnosťou 1382 zníženou až o 50 kg. To celkom citeľne zmení výkonovú hmotnosť zo súčasných 6,06 kg/kW na 5,48 kg/kW.

Ak ich prekonajú, na N-ring sa vrátia

Hlavný konštruktér Hisayuki Yagi uviedol, že ak niekto z konkurentov CTR prekoná, Honda sa na Nordschleife vráti s ešte ostrejšou verziou a rekord si znova vezme. Yagi však dodáva, že nebudú súperiť so žiadnymi špeciálne upravenými verziami vyladenými a upravenými len na to, aby na tomto okruhu získali titul. Ak to však niektorí z konkurentov získa s "bežnou" verziou, Honda má pripravený Civic Type R s výkonom upraveným na 330 k a hmotnosťou 1382 zníženou až o 50 kg. To celkom citeľne zmení výkonovú hmotnosť zo súčasných 6,06 kg/kW na 5,48 kg/kW. Či nakoniec Honda bude do Nemecka ťahať ešte ostrejšieho bojovníka (ktorý by sa neskôr mal objaviť v predaji aby platilo, že je to produkčná verzia) dnes vôbec nie je isté. Musia sa totiž stať dve veci. Manažment okruhu musí znova povoliť hon na rekordné časy a musí sa nájsť niekto, kto Hondu Civic Type R medzi predokolkami prekoná...

Ak ste našu videorecenziu na Hondu Civic Type R (FK2) ešte nevideli, prudko vám ju odporúčam. S celkovým hodnotením 9/9 je zrejmé, že dokonalá síce nie je, no nemá k tomu ďaleko! :)
 

2015 Honda Civic TypeR FK2