Obavy vo Wolfsburgu spustil príchod III. generácie Superbu. Je údajne opäť príliš dobrý. Rovnaký mediálny kolotoč rozohrali aj pri uvedení II. generácie Superbu po modernizácii. Vtedajšie info, že ďalší nebude, sa nepotvrdili...

Rovnakú informáciu vypustili predstavitelia Volkswagenu aj pred piatimi rokmi. Škoda vtedy údajne stavala príliš dobré autá a to sa nemalo Nemcom páčiť. Údajne premýšľali aj nad zrušením Superbu, pretože kanibalizoval predaje Passatu. Nič z toho sa neudialo, v Škodovke neznížili kvalitu a ani nijakým spôsobom neobmedzili techniku. Nové Škody stoja na rovnakých platformách ako najnovšie Volkswageny.


Vďaka tomu, že väčšina značiek v koncerne od Volkswagenu cez Seat, Škodu až po Audi využíva rovnakú techniku, realizuje celý koncern výhody z rozsahu. Teda čím viac rovnakých dielov VW Group vyrobí tým sú lacnejšie, respektívne, prinášajú výrobcovi viac zisku.

Neprešlo päť rokov a opäť tu máme rozohraný mediálny kolotoč koncernu VW. Winterkorn údajne tvrdí, že Škode treba pristrihnúť krídla pretože je príliš dobrá. Áno, značke Škoda sa darí. Za minulý rok rástla o 13% a tento rok predpokladajú analytici tiež rast. Pre krízu v Rusku má byť však nižší.


Dôvodom žiarlivosti Volkswagenu na menšiu Škodu však údajne nie je len kanibalizovanie predajov, ale najmä investície do platformy MQB. Značka Volkswagen musí údajne vynakladať veľké prostriedky do vývoja MQB, ale výhody z nej realizujú všetky značky. Navyše Škoda využíva novú modulárnu platformu lepšie než Volkswagen. Stoja na nej typy ako Superb, Octavia a čiastočne aj Fabia. O rok sa má pridať aj veľké SUV. Situácia vo Volskwagene je o niečo horšia, na modulárnej platforme stojí len 20% vyrobených Volkswagenov. V Škode je to takmer dvojnásobok.

"Ľudia v Škode myslia rýchlejšie a lepšie ako mnoho ľudí vo Wolfsburgu, ktorí sú príliš pomalí. Mnoho z nich by sa mohlo od Škody učiť,“ hovorí jeden z analytikov.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Obávajú sa nového Superbu

Podľa zverejnených informácii spustil obavy vo Wolfsburgu  príchod III. generácie Superbu. Tá je údajne opäť príliš dobrá. Asi nemusím pripomínať, že rovnaký mediálny kolotoč rozohral VW aj pri uvedení II. generácie Superbu. Automotive News Europe popisuje vlajkovú loď Škody ako väčšiu, než BMW radu 5 a zároveň lacnejšiu než Volkswagen Passat. Ďalšia vec, ktorá štve Nemcov je, že Volskwagenu medziročne klesajú predaje, ale česká Škoda stále rastie.


Našim západným susedom nemá do karát hrať ani fakt výmeny postu šéfa VW Group. Kým v minulosti Ferdinand Piech podporoval otvorenú súťaž medzi značkami koncernu, nový šéf má iný názor. Analytici predpovedajú, že nové vedenie bude rozhodovanie viac centralizovať. To znamená, že všetky dôležité rozhodnutia budú robiť z Nemecka.


Analytici dokonca tvrdia, že Škoda je vážny konkurent Volkswagenu. Dôvodom však nie sú autá, ale najmä ľudia. "Ľudia v Škode myslia rýchlejšie a lepšie ako mnoho ľudí vo Wolfsburgu, ktorí sú príliš pomalí. Mnoho z nich by sa mohlo od Škody učiť,“ hovorí jeden z analytikov.

VW žiarli na úspech Škody

Škoda využíva spoločnú techniku lepšie ako Volkswagen, Nemcom sa to nepáči.

Je otázne aké zmeny prinesie plánovaná reštrukturalizácia celého koncernu. VW Group plánuje vedenie rozdeliť do štyroch skupín, ktoré budú mať väčšiu samostatnosť. Značka Volkswagen sa stretne v jednej skupine so Škodou a Seatom.


Na jednej strane sa nepáči Nemcom veľký úspech Škodovky, tí chcú Čechom údajne pristrihnúť krídla. Na druhej strane sú zase analytici, ktorí tvrdia, že Škoda bude musieť stavať hodnotnejšie a kvalitnejšie vozidlá. VW Group totiž pripravuje lacnú značku, ktorú plánuje postaviť proti Dacii.


Nemôžem sa ubrániť názoru, že zo strany koncernu VW Group ide opäť o šikovné promo Škody. Vlastníkom Škody je predsa VW Group a majiteľom je jedno, či prichádzajú peniaze od značky Volkswagen alebo Škoda. Myslíte si aj vy, že ide iba o propagáciu alebo sú Nemci naozaj naštvaní?

Zdroj: ANEiDnes