Na vine sú, ako inak, emisné normy, no nie tie európske, ale americké, nazývané CAFE (Corporate Average Fuel Economy). Podľa nich by veľké vozidlá, v ktorých sa motory Hemi objavujú, mali jazdiť namiesto súčasného normovaného priemeru 7,8 l/100 km v roku 2020 za 6,5 l/100 km. O päť rokov neskôr dokonca za 5,1 l/100 km. Tento údaj predstavuje, rovnako ako v Európe, priemer celej ponuky jedného výrobcu. Je teda zrejmé, že automobilky budú musieť rozširovať svoje ponuky o úsporné vozidlá, najmä elektromobily a hybridy, ktoré by im mali pomôcť znížiť tento údaj a udržať veľkoobjemové motory v ponuke.
Veľmi smutné prognózy
Nanešťastie sa ale šušká, že koniec motorov V8 Hemi by mal v Chrysleri nastať v roku 2019. Legendárne americké muscle cars zrejme prídu o svoje atmosferické aj preplňované osemvalce a nahradia ich štvorvalcové alebo šesťvalcové jednotky, samozrejme, s prepĺňaním. Prvým takýmto modelom by sa mal stať Jeep Renegade Trackhawk s 2,4litrovým twin-turbom a výkonom okolo 300 koní. Momentálne však smerujú otázky na Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Toto šialené SUV malo mať v sebe práve motor Hemi a to dokonca vo verzii Hellcat. Predstaviť ho majú v priebehu budúceho roka, podľa všetkého bude meškať a príde až ako modelový rok 2018. Ak by skutočne nastal koniec motorov Hemi, Cherokee Trackhawk by bol zrejme posledným s týmto motorom. Samozrejme, bláznivé SUV s výkonom 716 koní je iba „úlet“, čo ale taký Viper? :-( Dúfajme, že to dopadne lepšie, než to vyzerá.
zdroj: autoforum