O pohon zadných kolies sa stará 3,0 litrový motor V6 a elektromotor. Kombinovaný výkon je 306 kW (416 koní) a 590 Nm.
Panamera S E-Hybrid spája svet elektromobilov a áut so spaľovacím motorom.
Na elektrický režim E-POWER prejde Panamera bez problémov 20-25 km. Po vybití batérii sa dá jazdiť v móde HYBRID za 7 - 7,5 litra.
Dôvod nákupu plug-in Hybridu je jasný. Šetrenie s pohonnými hmotami a ochrana životného prostredia. Podľa európskeho cyklu merania spotreby (NEDC) má Panamera S E-Hybrid spotrebu len 3,1 l/100 km. Je to reálne číslo?
Nám sa v rámci eco jazdy podarilo s českým kolegom dosiahnuť priemernú spotrebu 3,3 l/100km. Trasa však merala 52 kilometrov a vyrážali sme s plne nabitou batériou, keďže Panamera je plug-in hybrid. Dojazd na plné nabitie je v ideálnych podmienkach 36 km. Batérie majú kapacitu 9,4 kWh. Nám sa podarilo jazdiť v čisto elektrickom režime 36,6 km. Ale počas jazdy na diaľnici a mimo mesta sme použili režim E-charge, v ktorom sme batérie dobíjali pomocou spaľovacieho motora. Pri ustálenej rýchlosti pracuje totiž spaľovací motor najúčinnejšie. V meste a v zápche sme používali čisto elektrický režim. Počas brzdenia sme rekuperovali kinetickú energiu pomocou elektromotorov. Ručička na ľavom budíku ukazuje na koľko percent využívate výkon elektromotora alebo ako rýchlo dobíjate pri brzdení batérie. Najefektívnejšie brzdíte tak, že vôbec neaktivujete brzdové platničky (takže energiu pohybu zbierate späť do batérii).
Aby som ale odpovedal na otázku za koľko sa dá reálne jazdiť s Panamerou S E-hybrid potom ako sa vám vybijú baterky, tak hovoríme o čísle 7 – 7,5 litra pri pokojnej jazde. To je skvelý výsledok! Pokiaľ však dochádzate 20-25 km denne do práce, tak dokážete jazdiť aj s nulovou spotrebou benzínu. 20-25 km je totiž reálny dojazd na plné nabitie batérii. Mimochodom, batérie nabijete z jednofázovej zásuvky (240 V) za 2,5 hodiny. Na rýchlonabíjačke sa bavíme o minútach.
Jazdiť na spotrebu v Porsche chcelo veľkú dávku sebazaprenia. Našťastie po skončení eco-jazdy som dostal do rúk opäť kľúče a s vybitými baterkami som sa vybral na nemeckú diaľnicu.
Skvelá reakcia motora
Reakcie 3,0 litrového turbo V6 sú rýchle. Elektromotor je umiestnený medzi 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF a spaľovacím motorom. Pri elektrickom režime spaľovací motor odpojí od elektromotora spojka. Panamera dokáže ísť v elektrickom režime rýchlosťou 135 km/h. Maximálna rýchlosť je presný dvojnásobok, teda 270 km/h.
Nutkanie vyskúšať maximálnu rýchlosť bolo veľké, ale kvôli premávke a nerovnému povrchu som sa dostal cez hranicu 250 km/h len raz. Do rýchlosti 220 km/h autu nechýbal dostatok sily, aj akustický komfort bol príkladný. Pre našinca sú tieto informácie aj tak zbytočné, lebo pri podobnej rýchlosti by vám nezobrali len vodičák, ale aj občiansky preukaz. Na jazdu na okruh sa zase hybrid nehodí. Nie že by jazdil zle, ale je cítiť, že v tomto prípade nebolo prioritou urobiť „športový stroj“, ale luxusné auto s dostatkom výkonu na každý deň.
Hybridná Panamera sa napriek vysokej hmotnosti cíti dobre aj v zákrutách
Panamera E-Hybrid má kombinovaný výkon 306 kW (416 koní) a 590 Nm. Benzínový motor má výkon 245 kW (333 koní) a elektromotor má 70 kW (95 koní) a 310 Nm v rozsahu 0 – 1700 ot. Akcelerácia na stovku je 5,5 sekundy. Na dvestovku za 19,0 sekúnd.
Navigácia ma poslala mimo diaľnice a na úzke okresné cesty. Tu pociťujem prvú slabinu hybridu - vysokú váhu. Auto má 2095 kg (na porovnanie podobne výkonná Panamera S má len 1810 kg). Váhu necítite ani tak v zákrutách, ale na brzdách. Tu jednoducho hmotnosť nezakryjete. Zákruty zvláda dvojtonové auto až s prekvapivým nadhľadom. Keď už som spomínal Panameru S s 3,0 litrovým bi-turbo V6 motorom, musím urobiť malé porovnanie. Panamera S je športovejšia vo všetkých ohľadoch. Okrem hmotnosti pocítite rozdiel aj v radení. Kým Panamera S má dvoj-spojkovú prevodovku (PDK), v prípade hybridu tu máme klasický 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom. PDK je prosto rýchlejšia a „športovejšia“ vo všetkých situáciách.
Uprednostnil by som Panameru S E-Hybrid pred Panamerou S? Áno, na každý deň v mesiaci. Na dochádzanie do práce a poskakovanie do mesta je elektrický režim ideálny a reálny dojazd 20-25 km by vyhovoval asi väčšine ľudí. Diaľničné presuny zvláda hybrid bez problémov so spotrebou 10l/100 km, v kombinácii s 80 litrovou nádržou je tu dojazd až 800 km. Na diaľnici, alebo mimo mesta môžete za cenu o niečo vyššej spotreby dobiť batérie v móde E-Charge a elektrický režim využívať v meste, kde funguje. Na druhej strane, podvozok Panamery funguje výborne aj na zakrútených cestách.