V tieto dni prichádza súčasne na český a slovenský trh s náhradnými dielmi a do prostredia autoservisov nový hráč. Nie je to žiaden start-up, o ktorom o rok už nebudete počuť. Skôr naopak. Okrem Poľska ProfiAuto pôsobí v Nemecku, Rakúsku, Litve a v dohľadnej dobe chce vstúpiť aj do Maďarska. Konkurencia v tejto oblasti je ozaj veľká, silná a doslova krutá. Čím chce ProfiAuto presvedčiť? A koho vlastne?
V prvom rade je treba zdôrazniť, že ide o koncept, alebo program. Program dodržania kvality, ústretovosti a férovosti voči zákazníkom a koncept rozvoja siete autoservisov. Nie v zmysle zabezpečenia ich technického vybavenia, ale naopak, ich odbornosti, asertivity, správania a jednania s klientom, odborného poradenstva aj na úrovni riadenia samotného autoservisu, jeho efektivity a podpory budovania dobrého mena lokálne.
Zvýšenie kvality služieb je prioritou
Cieľom projektu ProfiAuto je posunúť hranice komfortu a profesionálnych služieb pri servisovaní auta. Ľudia v ňom nemajú byť odkázaní na náhodný výber autoservisu, ktorý sa po každom drobnom sklamaní rozhodnú znova a znova vyskúšať za iný. Systém ProfiAuto chce odstrániť ešte stále nezriedkavé zdĺhavé a niekedy zložité zháňanie náhradných dielov. Má ambíciu zastrešiť, podporiť a združiť najlepších predajcov autosúčiastok a odborné, profesionálne nezávislé autoservisy. Výsledkom má byť stav, v ktorom ak sa zákazník obráti na hocktorú prevádzku v sieti ProfiAuto, dostane ak nie rovnakú, tak veľmi porovnateľnú odbornú a profesionálnu pomoc. Od výberu vhodného dielu, až po jeho montáž. To všetko za rozumnú, no nie nevyhnutne najnižšiu cenu.
Historické pozadie
Značka, presnejšie projekt, ProfiAuto vznikol v roku 2008 ako služba, ktorú poskytuje jeden z najväčších veľkoobchodných distribútorov náhradných dielov v Európe, firma Moto-Profil. Na domácom trhu je značka ProfiAuto zárukou kvalitnej a profesionálnej siete odborníkov, ktorí majiteľovi auta poradia s výberom vhodného dielu pre ich auto a sprostredkujú odbornú montáž. Jednotlivé autoservisy však svoju identitu nestratia. Práve naopak! Značkou ProfiAuto môžu k svojmu renomé pridať punc kvality. Predajcovia a autoservisy, ktoré sa chcú zapojiť do projektu, totiž musia spĺňať isté kritériá na vybavenie, odbornosť, kvalitu práce a prístup k zákazníkovi. Motoristi sa teda môžu spoľahnúť, že ak si na stránke profiauto.pl/sk nájdu najbližšieho predajcu či servis, dostanú presne to, čo potrebujú. Dnes ich na Slovensku ešte veľa nie je, no zástupcovia ProfiAuto a pionieri tohto projektu na Slovensku zo Žiliny AZ CAR veria, že do roka budú mať v sieti 100 kvalitných autoservisov.
Krstným otcom ProfiAuto na Slovensku je žilinský AZ CAR
AZ CAR je sama o sebe prísľubom kvality a odbornosti. Firma na trhu pôsobí od roku 2003 a za ten čas si vďaka profesionálnemu prístupu vybudovala renomé. Už dnes má vlastnú distribúciu ND po celom Slovensku a napriek tomu, že je v roli veľkoskladu a dodávateľa najmladšou u nás, dnes jej patrí 5. priečka čo do veľkosti a objemu. Všetky vyššie priečky patria známym nadnárodným spoločnostiam. „AZ CAR je v roli krstného rodiča projektu na Slovensku. Našou úlohou je vychovať z neho slušného, úctivého a hlavne odborného profesionála, na ktorého sa každý majiteľ auta bude môcť hocikedy a s hocičím obrátiť a odchádzať bude spokojný,“ opisuje projekt ProfiAuto Rudolf Staník, konateľ firmy AZ CAR. „Koncept má za úlohu vytvoriť sieť odborníkov, ktorí budú vedieť na celom Slovensku, nech ste kdekoľvek, odborne poradiť, prípadne opraviť vaše auto. Na Slovensku už je niekoľko podobných konceptov, ale ani jeden nie je ProfiAuto. Ponúkame voľbu, výber je na klientovi. Hodnotiť nás budú zákazníci. Verím, že ešte stále máme čo motoristom ponúknuť. Každý z konceptov sa snaží dať potenciálnemu klientovi to najlepšie a my to chceme obohatiť minimálne o profesionalitu.“ pokračuje Rudolf Staník.
V projekte ProfiAuto sú najdôležitejšími faktormi profesionalita a odbornosť. K dnešnému dňu absolvovali slovenskí partneri projektu ProfiAuto viac ako 10 odborných a technických školení. S odbornosťou ide, samozrejme, ruka v ruke aj vybavenie jednotlivých autoservisov, či už z pohľadu diagnostiky, prípravkov, alebo pneuservisu. Zákazník totiž musí dostať tie najlepšie služby a nezáleží na tom, či má nové, alebo staršie auto.