Doba hybridov a elektrifikácie napreduje. Tradiční výrobcovia, ako napríklad Land Rover, to nemajú ľahké. Všetky veľké a ťažké SUV a off-roady majú so zážihovým motorom vysokú spotrebu a krátky dojazd. Vznetový motor v takých automobiloch dáva zmysel. Čo však robiť v prípade, keď odvšadiaľ začínajú hroziť zákazy vjazdov pre vznetové vozidlá?
Plug-in hybridná verzia má nabíjací bod umiestnený v prednej maske.
Riešením je hybridný pohon. Range Rover Sport už túto techniku vyskúšal, avšak so vznetovým motorom vo verzii SDV6. S modernizáciou tak prichádza na scénu hybridná verzia kombinovaná so zážihovým motorom, doplnená o dobíjanie zo zástrčky, teda plug-in.
Range Rover Sport naozaj nie je len mestským SUV.
Modernizácia priniesla nový predný nárazník, svetlomety s technológiou laser, ktoré ponúka už aj Velar, alebo zmenenú prednú masku. Tá v hybridnej verzii ponúkne miesto na pripojenie elektrických káblov. Interiér dostal kombináciu dvoch dotykových obrazoviek, tá spodná ovláda klimatizáciu. Tým sa zredukoval počet tlačidiel na minimum.
Najväčšou novinkou je plug-in hybridná verzia P400e. Tá má pod prednou kapotou dvojlitrový zážihový motor s maximálnym výkonom 221 kW (300 k). Elektromotor ponúkne 85 kW (115 k). Systémový maximálny výkon je 297 kW (404 k) a krútiaci moment 640 Nm. Dynamické parametre sú na úrovni vznetového osemvalca, teda zrýchlenie na 100 km/h za 6,7 sekundy alebo maximálna rýchlosť 220 km/h.
Automobil v elektrickom režime prejde 51 km.
Automobil umožňuje aj jazdu na výlučne elektrický režim, vtedy máte k dispozícii 51 km. Akumulátor má kapacitu 13,1 kWh a rýchlonabíjaním ju dobijete za 2 hodiny a 45 minút. Pomocou štandardného kábla však plné nabitie trvá až 7,5 hodiny.
Opačným protikladom je verzia SVR, ktorá po novom posilnila na 423 kW (575 k) a 700 Nm. Je to tak najvýkonnejší sériový Range Rover Sport v histórii. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy a odlišný „bodykit“. Modernizované modely je možné objednať už teraz.