Dizajnér Francois Leboine sa snažil skĺbiť dve oblasti, ktoré sa navzájom vylučujú, a to už spomínanú architektúru a letectvo. Tvar okien nakreslil tak, aby vytváral dojem vtáčieho pierka. Zadné svetlá navrhol v tvare chvosta lietadla. Do svetiel integroval prvky, ktoré navodzujú dojem klapky na krídle lietadla. Harmóniu exteriéru umocňuje grafický dizajn v tvare diamantu. Ten Francois použil na takmer všetkých detailoch, kde sa dá vnímať ako konštrukcia v tvare včelieho plástu.
Renault vyrobil strechu Initiale Paris z hliníka a plexiskla. Dizajnér Francois Leboine na nej zobrazil mapu Paríža.
Renault Initiale Paris je zahalený do ametystovej farby. Jeho strechu navrhol dizajnér ako kombináciu hliníka a plexiskla. Na prvý pohľad sa môže zdať, že je plexisklo prasknuté, no to nie je pravda. Francois v ňom zobrazil mapu Paríža, vrátane Eiffelovky či Seiny.
Do interiéru sa dostanete cez proti sebe sa otvárajúce dvere. Tam už dominuje biela. Stredový tunel, z ktorého vyrastajú štyri sedadlá, je tiež kombinácia bielej a matného dreva. V prednej časti má zabudovaný informačný displej. Potom už tunel prerastá do prístrojovej dosky. Vodič sa tak díva na prehľadný prístrojový panel.
Bose navrhlo pre koncept Initiale Paris audio systém s 32 reproduktormi, ktorý vytvára dokonalý priestorový zvuk.
Na prehĺbenie emocionálneho zážitku je na palube audio systém Bose. Bose sa s autom skutočne vyhralo. Každá hlavová oprierka má integrované dva reproduktory. Na reprodukciu nízkych frekvencií použili dva subwoofery, jeden vpredu a jeden vzadu. Sekunduje im sedem stredových reproduktorov. Ďalšie reproduktory dopĺňajú počet na 32. Áno, 32 reproduktorov osadilo Bose do tohto auta, aby vytvorili dokonalý priestorový zvuk.
Renault pokračuje v trende downsizingu. Do Initiale Paris namotoval motor 1,6 litrový diesel dCi 130, ktorý upravil tak, aby poskytoval 90% krútiaceho momentu v širokom pásme otáčok. Dosiahol to dvoma turbami. Malé tlačí pri nízkych otáčkach kým nezačne zaberať veľké. Takto môže vodič využiť 90% z maximálneho krútiaceho momentu 400Nm už pri 1500 otáčkach. Motor je spriahnutý so 6 stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC.
Aj keď Initiale Paris jazdí na 22 palcových kolesách, jeho hmotnosť je o 250 kg nižšia ako hmotnosť Grand Espace. Vyprodukuje tak o 25g/km menej emisií CO2 a spotrebuje o 25% menej nafty ako porovnateľne výkonný diesel.
Zdroj: autoblog.com