Prítomnosť Mercedes-Benz E190 2,5 16V nebola provokácia, ale hold zlatej ére DTM 90. rokov a jej homologačným limitovaným edíciám - veľkým rivalom doby.
Termín síce trochu netradičný (17. marca bol štvrtok), no logický, keďže potvrdenie účasti na sociálnych sieťach je jedna vec a reálna prítomnosť na akcii druhá. Je zrejmé, že prenájom okruhu je cenovo o poznanie ústretovejší cez pracovný deň, než cez víkend. O to viac, keď sa jedná o termín mimo sezóny. Už v januári som chalanom sľúbil podporu aj ja. A dokonca som vymyslel, že do Mostu doveziem aj nášho spoločného akčného hrdinu - aktuálneho víťaza King of Europe Drift 2015 - Nora KOVÁČIKA. Podarilo sa. Boli sme, videli sme, zajazdili sme a ani v najmenšom neľutujeme. A predpokladám, že nik z prítomných.
Program dňa: jazdenie!
Hlavné zameranie akcie nebolo škriabanie lakov áut cvočkami na džínsoch. Ale ostré jazdenie. Pozvánka, samozrejme, platila pre všetky generácie aj fanúšikov najsilnejšieho písmena na svete. Cieľom akcie bolo „združiť“ majiteľov ///M a ponúknuť celodňové jazdenie na dospelom pretekárskom okruhu s možnosťou konzultácie stopy a štýlu jazdy s inštruktormi. Kto chcel, využil. Dovolené bolo, samozrejme, aj driftovať. Tak si každý prišiel na svoje. Medzi majiteľmi sa zároveň mal spropagovať novozaložený BMW M Club. Akciu aj klub majú na starosti majitelia BMW M a robia to pre majiteľov BMW M. Jedným z hlavných iniciátorov aktivity je Norbert MIKULEC (BMW a iBMW inštruktor a tréner v škole bezpečnej jazdy). Jeho parťákom bol fotograf Jakub Novotný za projektom Viacerí prítomní sa poznali dávno predtým, čo do padocku prinieslo pohodovú a priateľskú atmosféru.
Viacerých prítomných prekvapilo, že najväčší počet modelov M3 patrilo typu E92 napriek tomu, že komerčne najúspešnejšia generácia doposiaľ bol model M3 E46.
Na okruhu v Moste 17. marca chalani z Prahy zorganizovali prvý zraz majiteľov BMW ///M3 a ///M4. Každý ďalší už bude zrazom pre BMW ///M. Bez rozdielu typu či modelu. To veští ešte väčšiu účasť.
Registrácia začala oficiálny program akcie už o 8 h ráno. No pár nedočkavcov bolo na mieste už o 6h. :) Všetci, ktorí chceli jazdiť na okruhu, vyplnili štandardné prehlásenie účastníka ///M zrazu s poučením o správaní sa v areáli a na dráhe. Asi neprekvapí, že to bola väčšina prítomných. Vyhradené parkovisko pre modely M bolo samozrejmosťou. Našli sa totiž aj takí, ktorí na trať nechceli. V prípade majiteľov BMW M3 E30, alebo niekoľkých úplne nových M4 to bolo aj pochopiteľné.
Boxy okruhu zároveň slúžili partnerom akcie ako zázemie. Viaceré firmy tu promovali svoje služby a tovar hodný tejto komunity. Partneri I. BMW M zrazu - okruh MOST marec 2016 boli: autoservis Autobeky, Šenkýř Motorsport, Devils custom cars s.r.o. a PK Project. Od 9h sa začalo hromadné brúsenie pneumatík na trati. Systém výmen bol na daný okruh nastavený veľmi rozumne - na 15. minútovky. Na trať pritom mohlo v jednom čase max. 10 áut. To dávalo dostatočný priestor medzi nimi a zároveň umožňovalo driftovanie bez krízových situácií s ostatnými, ktorí chceli jazdiť stopu.
Od 12:00 – 12:45 prebiehala obedová pauza, ktorú mnohí majitelia využili na nasedenie ďalšej sady kolies. :) Od 12:45 sa začali všetci zoraďovať pre spanilú jazdu, na ktorú sa zoradilo presne 35 áut. Ako safety car zvolili hybridné BMW i8. Celá jazda okruhom vytvorená pre fotografov a videokamery sa niesla v znamení pomalej jazdy v rade troch vedľa seba umiestených áut. Vyzeralo to úchvatne – veď posúďte sami vo fotogalérii. Viacerí prítomní uznali, že viac BMW M pohromade ešte nevideli. Od 13:00 sa opäť začalo mastiť na plný výkon. Na záver dňa pri západe slnka ešte krátke fotenie, čo znamenalo, že spolu s počasím to bol pre fanúšikov BMW M dokonalý deň. Ak si majiteľom BMW M, alebo veľkým fanúšikom najsilnejšieho písmena na svete, sleduj aktivity klubu na FB a na http://www.bmwmclub.cz/
autori foto: Tomas Fadrhonc a Jakub Novotný