Zatiaľ najpestrejší program

BMW M day sa doposiaľ vždy konal na okruhu Most. Hlavný program dňa sú totiž neobmedzené celodenné jazdy na trati. Kto chcel, mohol na auto hodiť transpondér a merať časy na kolo. Motivácia bola skvelá. Organizátori totiž s dovozcom BMW dohodli pre najrýchlejšieho jazdca dňa týždňovú zápožičku nového BMW M podľa vlastného výberu. Ak si dobre spomínam, minulý rok tu hostia jazdili naj časy okolo 1:47. Bolo jasné, že tento rok to bude s časmi veľmi husté. A veru až do 16h, kedy sa riadne rozpršalo aj bolo.

Viacero chuťoviek na parkovisku

Organizáotri už pred akciou avizovali viac než 150 prihlásených áut. Moja BMW M3 E92 na zozname tradične nebola. Keďže na akciu chodím od jej vzniku ako hosť a mediálny partner, neregistrujem sa. No nie som jediný. Každoročne sa v areáli depa okruhu Most objaví niekoľko desiatok áut s ktorými nik nerátal. Nemám síce oficiálne číslo, pretože organizátori autám na vstupe nepíšu čísla (čo je možno aj trochu škoda). No je takmer isté, že v areáli bolo dovedna viac než 170 kúskov BMW M. K tomu niekoľko modelov M Performance a pár áut, ktoré stoja za otočenie no v M prevedení neexistovali. Väčšinu tých najzaujímavejších som nafotil a nájdete ich v galérii.

Sľubovali až 4 premiéry

Už niekoľko ročníkov po sebe sa organizátorom podarilo priniesť na akciu statické premiéry. Horúce novinky novej sezóny. Tento rok tu mali prísť až štyri. Jedna väčšia pecka ako druhá. Česko-Slovenská premiera BMW XM, prvého plug-in hybridného plnokrvného BMW M modelu. Doviezli ich sem rovno dve. Jednu krásne tmavo modrú metalízu, druhú čiernu s žlto-zlatými doplnkami. K nim historicky vôbec prvý BMW M3 Touring. Tak tých sa v areáli nakoniec objavili až 4 kusy, keďže v čase akcie ich už pár v Česku nedočkavcom dodali. Jedna z nich dokonca jazdila na trati v podstate po celý deň. Šoféroval ju prevažne kolega, inštruktor Martin BEZDĚKA. Aj s troma pasažiermi a ľahkými powerslidami jazdila na okruhu časy okolo 1:53.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 45 obrázkov

Ďalšou peckou akcie bolo historický najrýchlejšie produkčné BMW. Presne tak. Partnerovi akcie Legendyuvas.cz sa na akciu podarilo doviezť a na trati neustále trápiť BMW M4 CSL, ktoré má na Nurburgringu čas 7:17. Na akci po celý deň v rukách skúsených jazdcov-inštruktorov vozilo po jednom (pochopiteľne, keďže vzadu nemá sedadlá) záujemcov, ktorí boli ochotní si za tento zážitok zaplatiť. To je auto, ktoré pri vysokej miere rezervy s ohľadom na bezpečie auta aj posádky dávalo neoficiálne časy na úrovni 1:46. Aspoň tak som to začul...

Mali tu mať aj prvé BMW M2. Táto premiéra sa však pre isté komplikácie na poslednú chvíľu nekonala. Nepochybne bolo v areáli niekoľko desiatok až stoviek zvedavcov, ktorí by auto tak kontroverzného dizajnu videli radi na vlastné oči. No pestrý program a množstvo chuťoviek v areáli na tento nedostatok dali všetkým rýchlo zabudnúť.