Jedným z hlavných problémov výstavy je fakt, že je to výstava predajcov, nie dovozcov áut, ako tomu bolo niekedy. To sa podpisuje pod chýbajúci sprievodný program, krajšie expozície a hlavne väčší počet značiek.
Štúdiu Vision D okomentoval priamo jeden z jej tvorcov, slovenský dizajnér Peter OLAH
Na strednej škole, na totálne opačnom konci Slovenska som prvýkrát horlivo zorganizoval školský výlet. Zohnal som autobus (spolužiakov otec bol diaľkový beusák profesionál). Akotak som z troch, či štyroch rôznych tried III. a IV. ročníka Strednej Odbornej Školy vyskladal potrebný počet cestujúcich. Šialené, no krásne stredoškolské zážitky počas cesty do Nitry a priamo v nej na dva dni sú nezabudnuteľné. Predstavte si autobus plný chalanov vo veku 16 - 18 r. Nad nami dve vydarené učiteľky angličtiny a nemčiny (obe udržiavané štyridsiatničky), ktoré na seba vzali to nevyčísliteľné riziko, že nás v zdraví povedú do Nitry, aj späť. Nejako sa im to podarilo. Ale znovu by to už asi za žiadne prachy nedali. :) Na nultý ročník výstavy sa mi viaže zvlášť dobrá atmosféra výstavy. Bol to síce môj prvý autosalón v živote a ako chlapca z malého mesta ma dokázalo ohúriť čokoľvek. Podobné to však bolo aj celé 90. roky.
Z uvádzaných 18. ročníkov som bol na 15. z nich. Jeden som vynechal kvôli povinnej vojenčine (áno, mňa to ešte ako zákonná povinnosť postihlo) a dva kvôli pobytu vo Veľkej Británii. Boli časy, keď som sa tam úprimne tešil. Tento pocit sa však kedysi uprostred minulého desaťročia vytratil. Ostatné roky tam chodievam viac z povinnosti a tiež preto, aby som vo vysokej koncentrácii postretával známych z brandže z rôznych kútov Slovenska. Ak od čísla 2011 odrátate číslo 1993 dostanete 18. To sedí. Ale, ak bol v roku 1993 nultý ročník, a následne sa autosalón v roku 2010 vôbec nekonal, neviem ako vám, ale mne to vychádza na číslo 16. No nič, to vlastne až tak podstatné nie je...
Kedysi mi na autosalón v Nitre ledva stačil celý deň. Plno atrakcíí, tlačových konferencíí, premiér, predstavovania noviniek a slovenských premiér... Dnes? Prišiel som čosi pred 10 h a po dvoch kompletných okruhoch cez všetky haly som o 15 h naozaj nemal čo robiť, čo vidieť a ským sa baviť...
Na výstave je niekoľko vážnych mašín, ktoré však slúžia ako promo, nie ako hlavný objekt výstavy
Podstatne viac mrzuté je, že už tu nenájdem viac než polovicu automobiliek aktívnych na našom trhu (kedysi tu boli naozaj všetci - bola to povinná jazda). Tento rok je mrzuté dokonca aj to, že tu nestretnem ani polovicu očakávaných známych tvárí. Normálne mi na Autosalón v Nitre ledva stačil celý deň, teda čas od 9 do 18 h. Bola plná atrakcíí, tlačových konferencíí, premiér, predstavovania noviniek a slovenských premiér... Dnes? Prišiel som čosi pred 10 h a po dvoch kompletných okruhoch cez všetky haly som o 15 h naozaj nemal čo robiť, čo vidieť a ským sa baviť...
Výstavisko Agrokomplex je vcelku naplnené. Tlačová správa uvádza, že v areáli je 180 vystavovateľov z 10 krajín. Podstatne horšie je, že z tohto čísla snáď ani 1/10 nie sú samotné automobilové značky. Neviem ako vy, no ja keď počujem slovo autoslaón, chcem vidieť najmä autá, nie predajcov samolepiek, masážnych kresiel, luxusného nábytku a podobne... Na "medzinárodný" autosalón zapísaný v O.I.C.A. to asi ani v čase krízy nie sú zlé čísla. Na zápis v medzinárodnom kalendári O.I.C.A. sú organizátori až veľmi hrdí. Doslova uvádzajú, že sú jedinou slovenskou automobilovou výstavou v ňom zapísanou. Akoby sme tu mali každoročne štyri iné autosalóny a Nitra je jedinou medzinárodne vyvolenou. Žiaľ, tento fakt našinca absolútne nezaujíma. Autosalón Nitra totiž neprináša žiadne skvosty adekvátne tomuto statusu. Snáď len s výnimkou Škody, ktorá do Nitry priniesla ženevskú štúdiu Vision D. A jediných zahraničných návštevníkov, ktorých tam možno stretnete budú zatúlaní turisti, alebo vedúci pracovníci Žilinskej KIA na povinnej služobnej ceste.
Všeobecná celosvetová kríza toho má na svedomí najviac. Firmy nie sú ochotné minúť peniaze tam, kde sa kedysi vzájomne predbiehali, na lákanie zákazníka. Prečo aj, keď vedia, že by to bola zbytočná námaha...
Jedným z najlepších miest na zízanie je výstavka áut Slovenského Mustang Clubu
Autosalón Nitra 2011 má aj premiéry
Slovenskú premiéru tu majú autá ako Range Rover Evoque, Jaguar XF facelift, Seat Alhambra 4x4, Renault Koleos II, elektromobil Tazzari, Mercedes-Benz triedy B a Ferrari FF, ktoré ktosi priviezol z Viedne. Sú tam aj niektoré ďalšie autá, pri ktorých sa oplatí zastaviť. No veľa ich naozaj nie je. Pokúsil som sa ich všetky nafotiť. Okom automobilového nadšenca, bez ohľadu na to, či sú to horúce novinky, alebo prosto káry, ktoré nemožno vidieť každý deň a vždy sa za nimi otočíte. Pozrite si ich v priloženej galérii. Kedysi by bola galéria minimálne 3x väčšia a pestrejšia...
Jednou z najlepších premiér výstavy je superostrý Jaguar XK-RS
Autosalón Nitra 2011 má aj hostesky, ale...
Slovensko má a vždy malo krásne baby. Tvrdiť, že sú najkrajšie na svete nechcem, lebo to asi celkom pravda nebude, ale sme viac než v poriadku. Aj v tomto smere je to však horšie než kedy predtým. Do Nitry sa chlapom a chalanom oplatilo prísť už len kvôli babám-hosteskám. Tento rok však nezaberie ani to. Je ich minimálne o polovicu menej a polovica z nich nie sú baby, pre ktoré by ste narazili čelom do lampy
Baby sú ozdobou každej automobilovej výstavy. Aj v Nitre, len ich treba trošku pohľadať...
Autosalón Nitra 2011 celkovo?
Hmmm, ako to len napísať? Aranžmány vystavených áut sa vo väčšine prípadov obmedzujú na farebný koberec pod nimi. Minimum pekných stánkov, nenasvietené autá, neozvučené expozície, žiadne tanečné či módne vystúpenia. Žiadne nič. Ak sa teda najbližšie dni a cez víkend neplánujete nudiť, alebo do Nitry aj tak nemáte cestu... Veď viete. Prosto neoľutujete. Babie leto je až príliš pekné na túlanie sa poloprázdnymi halami.
Vstupné na výstavu (29.09. - 03.10.)
dospelý: 4 €
zľavnený: 2 €
parkovanie: 4 €
po 16h: 2 €
vstupné posledný deň 03.10. 2 €
Dieťa do 15r v sprievode rodičov - zdarma
študentská kolektívna zľava: 1 €
Ak si autosalón v Nitre predsa len nedáte ujsť, nižšie je komplexná fotogaléria toho, čo sa tu oplatí vidieť.