Rozporuplné SUV
Blízku budúcnosť Ferrari mnohí spájajú práve s príchodom luxusného a prvého SUV značky. „Pri prácach na novom aute sa snažíme stále zlepšiť každý jeho aspekt, vrátane ťažiska. Takže nie, Ferrari nemôže byť SUV,“ povedal Manzoni pred dvoma rokmi a zároveň vyjadril nepochopenie, prečo ostatné automobilky pracujú na veľkých SUV. Ja pochopenie nachádzam vo financiách. Porsche Cayenne a Macan prinášajú peniaze do firmy, ktorá na oplátku dá zákazníkom úžasné športové autá. „Podľa môjho názoru to len ukazuje nedostatok guráže.“ Aký má názor teraz? „Ferrari nikdy nenasleduje ostatných. Nebudeme nasledovať trendy.“ Bude chcieť maranellská značka svoje SUV marketingovo, dizajnovo aj funkčne odlíšiť až tak, že o SUV už nebudú hovoriť? Uvidíme.
Krásne a zároveň funkčné
Prvým projektom s plným zastrešením Flavia bolo La Ferrari. Ctí zásady, že tvary majú byť nielen príťažlivé, ale aj funkčné, nie však „nemeckým spôsobom“. Ukazuje pri tom na 488 GTB. „Na Ferrari nikdy nenájdete iba dekoračné linky a tvary. Pod lupou je 488 GTB nielen zmyselné, ale tiež logické.“ Posledné dieťa Manzoniho, brutálne FXX K Evo, podľa jeho slov išlo inou cestou ako Enzo z roku 2002. Dizajnéri aj konštruktéri na FXX pracovali 8 mesiacov, len aby skĺbili funkčnosť a krásne tvary.
Šéfdizajnéri musia ctiť minulosť a historické modely. Ako je to u Ferrari? Sám Flavio vlastní 208 GT4 –„stále veľmi krásne a zároveň ikonické“. Nechce však byť otrokom minulosti: “Déja vu je niečo, čo nemáme radi. Nesúhlasíme s nostalgiou alebo potrebou vytvoriť rodinný feeling naprieč typovými radmi. Ale Ferrari musíte rozoznať aj bez typického znaku. Máme na to odlišnú cestu. Nejdeme len po detailoch, ako predné svetlá. Je to o tom, ako pristupujeme k povrchom. Veľmi ťažko to vysvetlím, ale je to o pocitoch.“
Doba kreativity vo Ferrari
A čo konkurenti? „Rešpektujeme konkurentov, ale nikdy nimi nie sme ovplyvnení. Pracujeme na vlastnej vízii a špeciálne pod patronátom Sergia Marchionneho. Ten nám dáva možnosť pretvárať Ferrari na niečo úžasné. Neprezradím, akým spôsobom, ale žijeme v dobe plnej kreativity. Tam, kde je zmena, je aj vrchol v kreatívnych rozhodnutiach.“
Zdroj a foto: Autoblog, Ferrari