Niekoho môže jazda po diaľnici nudiť a naopak, užíva si okresky. Aký problém?! Na diaľnici zapne „autopilota“, prečká zápchy prácou v „caroffice“ a po nudnej časti prevezme svieži riadenie a švihne si to hore Čertovicou s úsmevom od ucha k uchu. 

Bezpečnosť kľúčovým bodom

Alebo ďalší prípad, pre tých menej uchvátených riadením auta. Bezpečnosť! Viete, koľko ľudí vás denne ohrozuje v premávke, a vy si to ani neuvedomujete? Unavení, nervózni a uponáhľaní vodiči, pacienti na liekoch, ktoré utlmujú kognitívne funkcie, zamyslenci s depkami z práce, agresívni mladíci s testosterónom väčším ako ego (kto taký nebol?), robotníci po nočnej šichte... a takto by som mohol pokračovať.

Viem si živo predstaviť, že v prípade autonómnej jazdy by sme boli uchránení od mimoriadnej dávky každodenného stresu. V zápchach vyriešime pracovné záležitosti a doma sa môžeme venovať rodine a osobným záujmom. 

Nudná diaľničná jazda?

Nič nie je čiernobiele a inak to nie je ani v tomto prípade. Názor vyjadril pre CarAdvice na medzinárodnom summite pre autonómne vozidlá v Adelaide aj popredný človek z firmy Aurrigo, Dr. Richard Fairchild, zodpovedný za programy autonómnej mobility. Presviedčal o tom, že pre auto nadšencov môže ísť dokonca o zlepšenie!

Dočkáme sa doby, kedy si za volantom budeme môcť oddýchnuť. Nevezmú nám však aj potešenie zo skutočnej jazdy?

Hovorí o svojom prípade, kedy jazdí 500 míľ na „týždňovky“. 200 míľ tam a 200 naspäť, a navyše, 100 míľ v okolí mesta, kde pracuje. "Ak by som mal možnosť ísť autonómnym vozidlom, ktoré má vezme z domu do miesta môjho pracoviska, bolo by to skvelé. Pri zlých podmienkach je to 4-hodinová cesta. Momentálne však vlastním veľké dízlové auto, lebo je pohodlné a zároveň úsporné.“ Navyše dodáva: “Jazda na diaľnici, nezáleží či ste v Austrálii, New Yorku alebo na britských cestách, je fádna. Áno, aj zanietení vodiči vám potvrdia, že rýchlostné cesty sú fádne a sčasti nudné.“

Celá pointa je o tom, že ak by ste Fairchilda vzali do práce autonómnym autom, ktoré by nemusel ani vlastniť, predal by svojho „dízla“ a kúpil by si nerozumný športiak: "Veľkou vecou je, že ak ma vezmete do práce tak, aby som nemusel šoférovať, predám svoje auto a kúpim si Porsche, alebo Ferrari.....no, pravdepodobne Porsche. A rovno 15 rokov starý model,“ hovorí Richard s úsmevom. Čo k tomu dodať? Neviem ako v Austrálii, ale v Európe existuje riešenie. Jazdiť na týždňovky vlakom a cez víkend si užívať športiak! Dobre, už vidím komentáre typu „hrozné slovenské železnice atď.“ Verte, že viem o čo ide, ale nie všade v Európe je to tak, ako u nás. 

Cez týždeň v autonómnej "bubline", cez víkend v staršom Porsche...

Aký je váš názor na problematiku autonómnej jazdy? Viete si predstaviť zvládnuť nudnú časť trasy s autopilotom a tú zábavnú vlastnými schopnosťami? Podeľte sa s nami v komentároch, nezabudnite však, že 100 ľudí 100 chutí a názory sa môžu (a budú) rôzniť. Mne sa využitý čas v zápche inak ako čakaním pozdáva. Obavy z úplného nejazdenia však ostávajú.

...alebo vo Ferrari F355.

Zdroj: CarAdvice
Zdroj foto: CarAdvice, RDMGroup, volvocars.com, autoevolution