Redaktori z Inside Line nad možnými dôvodmi a problémami budúcnosti GT-R špekulujú s nasledovnými dôvodmi: Ak problémom nie sú samotné machinácie mysle úspešného manažéra Carlosa Ghosna, vec môže mať toto pozadie: Ghosn schválil výrobu GT-R až po ubezpečení, že automobilka na aute zarobí aj v prípade, že sa bude predávať v menších množstvách. Necelých 6000 predaných kusov za 4 roky (pravdepodobne v USA) je však asi o dosť menej, než ekonómovia pre malé množstvá definovali.
Necelých 6000 predaných kusov za 4 roky (pravdepodobne v USA) je však asi o dosť menej, než ekonómovia pre malé množstvá definovali.
V roku 2008 prišlo GT-R na americký trh so senzačnou cenou základného modelu pod 70 000 dolárov. "Nabúchaná" verzia stála necelých 72 000. Úžasné nízke ceny na tak komplexnú mašinu. Preto bolo GT-R na celom svete z roka na rok drahšie. Pre r2009 už cena základného modelu poskočila na takmer 77 000 dolárov za základ a vyše 79 000 za Premium model. Ďalší rok to už bolo necelých 81 000 a 83 000. Pre rok 2011 sa základný model z ponuky vytratil a Premium poskočil na vyše 84 000. Tento rok stojí GT-R v USA krásnych 91 000 a budúci rok to má byť skoro 97 000. Jasné, modely 2012 a 2013 majú o poznanie väčší výkon a šprint z 0 na 100 km/h dajú pod 3 s! Jasné, stále je to supercar s cenou pod 100 000 dollárov ku ktorému za túto cenu asi vôbec nenájdete konkurenta... Ale pri cene tesne okolo 100t sa už majitelia obzerajú aj po iných atribútoch a imidži, ktorý GT-R žiaľ nedokáže ponúknuť.
Otázkou predsa len ostáva, prečo Ghosn vývoj nového typu ešte stále nepodpísal. Napriek tomu, že vývoj ďalšej generácie by v náväznosti nemal trvať viac než 3-4 roky, (aktuálne GT-R vznikalo asi 6 rokov). Všetci auto fanúšikovia sú mu za príchod GT-R vďační a veria, že toto superauto by si zaslúžilo nasledovníka. Za všetkým sú však peniaze a špeciálne v tejto dobe asi neprejde nič, čo nebude zdravé, efektívne, zárobkové... Budúcnosť GT-R by sme mohli poznať do konca roka, či už bude pozitívna, alebo nie.
zdroj: InsideLine.com a autoblog.com