Automobilky z rodiny VW Group otvorili v Auparku Bratislava predajňu, v ktorej však autá predávať nebudú. Ani tie klasické spaľovacie, ani elektromobily. Naopak, v Moon City Mobility Store budú rozdávať. Ak nerozumiete elektromobilite, ak máte nejasnosti alebo málo informácií, smelo vojdite, pretože informácie a vysvetlenia tu budú rozdávať. Absolútne bezplatne a na počkanie. A každému, nie len perspektívnemu majiteľovi elektromobilu.
Ja mám pocit, že ľudia očakávajú, že budú jazdiť oveľa lacnejšie. Ale táto informácia z oficiálnych miest ktoré presadzujú e-mobilitu nikdy nezaznela, takže to zrejme ani nebude cieľom e-mobility. Skôr si myslím, že po čiastočnej saturácii trhu elektrickými autami vznikne potreba nahradiť daňové výpadky z fosílnych palív novými spotrebnými daňami z elektriky ktorá sa bude tankovať do e-aut. Bude to zároveň skvelá daňová pasca spojená s vytvorením závislosti na jedinom zdroji energie, čo neveští nič dobré pre všetkých spotrebiteľov.
@painkillerPočkať a teraz nie sme závislí na jednom zdroji energie - fosílnom?
A keď sa pridá napríklad cestná daň podľa odjazdených kilometrov tak to len tak nezruší spotrebnú daň na fosílne palivá, takže rozdiel v nákladoch sa pravdepodobne zachová. Tobôž ak sa budú aj tie vyrábať z obnoviteľných zdrojov a teda spaľovacie spotrebujú 3-krát viac elektriny.
A možno na tom neušetríme, "iba" ušetríme na zdraví. A pokiaľ sa nemýlim aj za zdravotnú starostlivosť sa platí. ;)
@TakuzlenrealitaNie niesme. Teraz máme na výber motory s vnútorným spaľovaním, hybridy a elektrické autá. To sú ak dobre počítam 3. Ale Eu chce len 1 a to elektrické riešenie pre všetkých. Rozumieš rozdielu? 3 vs 1. A ak nie, tak ti hovorím, že 1= závislosť na jednom zdroji a to elektrickom. Kapiš? Či?
@ŽidÁno je to tak, ale chcel som poukázať hlavne na to, že 3 (a ako si správne napísal vlastne 2) je výber a 1 je pasca.
@painkillerNo nie, hybrid nie je tretí zdroj energie, iba kombinácia tých dvoch. A celkovo si to dosť doplietol, lebo aj elektrina môže byť 100% fosílny zdroj, podobne pri spaľovacích nemusí byť 100% fosílny (etanol, syntetický benzín) a ani u elektromobilu nie je elektrina z jediného zdroja. Taktiež ignoruješ tú vašu obľúbenú alternatívu - vodík, čo je ďalší nositeľ energie.
Celkovo ten tvoj argument nedáva zmysel a vyzerá to že len hľadáš niečo aby si sa mohol sťažovať. Elektrina je daňová pasca?Prečo? Benzín sa nedá zdaniť?
Mne to príde skôr naopak, že vlastné zdroje elektriny znižujú závislosť, či už na osobnej, alebo národnej úrovni
@TakuzlenrealitaTakže ak som ťa správne pochopil, elektrickými autami teda nakoniec nebudú všetky e-autá, pretože elektrina vyrobená v uhoľných elektrárňach je tiež fosílnym zdrojom ale len tie, ktoré budú jazdiť na elektrnu ktorá bude vyrobená len z diverzfikovaných vlastných zdrojov?
K ostatnému sa nebudem vyjadrovať, pretže by to bolo veľmi dlhé. Myslím tým etanol, vodík. A tiež si myslím, že si to pochopil, čo som tým chcel povedať, lebo o tomto probléme sa dá napísať kniha, ale tu sú k dispozícii len riadky.
@TakuzlenrealitaA k tej pasci. Môj starký mi raz rozprával, že keď v jeho mladosti vlastnil krčmu, tak k nemu chodil s prosíkom predajca z elektrární, aby si dal zaviesť elektriku aspoň na jednu žiarovku. No a o pár desiatok rokov sa prosebníci zmenili na diktátorov len preto, lebo sme v elektrickej pasci. No a EU chce pascu ešte zväčšiť.
@Vaše menoUživateľ Takuzlenrealita mi už cez 2 roky tvrdí, že môžem nabíjať BEV na bratislavskom sídlisku v noci. Veľmi by som mu neveril.
Mimochodom, podľa štatistických údajom, v klasických panelákoch žije na Slovensku iba nezanedbateľných 1,8 milióna Slovákov.
@Jano_1987samozrejme že áno, ale určite tam bola podmienka že na to treba zdroj elektriny (samozrejme dostupný pre auto, odpustite si šaškárnu že je v lampe). Aj Gabo také niečo skúšal že chudáčisko nemôže nabíjať v ideálnej situácii, keď má zdroj v garáži, len podstatný detail je že tú garáž si zaterasil a pred ňou nemôže stáť, až za chodníkom(mimo pozemku). Logika a la Humberto, strelil som sa do nohy tak prečo nemôžem chodiť, veď mám dve nohy a to je ideálna situácia :D
Takže úbohý pokus z vašej strany zo mňa spraviť klamára a zároveň tradičné potvrdenie toho aký ste úbohý klamár.
@Takuzlenrealitaďalšia gigaslepá ulička pozdravuje zo švédska ;)
https://youtu.be/cOHjIav97HM?t=1934
@TakuzlenrealitaZdravim, sam mam elektricke auto a k tomu diesel dinosaura.
Mam stastie ze mam dom a vyhody s nim spojene. Elektricku vyuzivam po meste ale ruku na srdce nieje to jedine a pouzitelne auto na vsetko. T.j. / Nic nieje cierne ani biele. Ty si zastanca Bieleho a iny ludia na fore Cierneho. Chalani bolo by fajn si treba uvedomit ze zivot je tak trochu sedy. Takuzlenrealita> len tak na zamyslenie
→Preco sa nikde nehovori o strate pri nabijani dajme tomu 5-7%, To by bolo fajn tiez ratat do spotreby lebo som tu energiu musel pouzit na nabitie baterky.
→A povedz mi prosim ta z pohladu ekonomiky co je lepsie mat bateriovy teplotny menezment a tak ako vyrobca predpise raz za obdobie menit chadiacu kvapalinu za nemale peniaze alebo nemat teplotny menezment a o par percent/kto vie kolko/ ti bude bateria pravdepodobne viac degradovat a teda znizovat sa jej hodnota. Nehovoriac o tom ze auto s menezmentom musi byt kategoricky drahsie, takze zaplatis nemale peniaze pri vyrobe. Kto to kedy ratal?
→Tepelne cerpadlo je perfektna vec ale je fakt ze aby bolo efektivne musi mat system kdesi teplotnu stratu alebo energiu z cohosi cerpat. Nus a to cerstvo aktivovane vychladene auto proste nema.
→Je fakt ze elektricke auto v sucasnosti nieje plnohodnotne lebo si obmedzovany napr. casom stravenou na nabijacke, na co sme neboli nikdy zvyknuty. Ano je to o inom planovani a celkovom zmyslani, nus a to volam obmedzovanie.
→Mam fotovoltaiku na streche baraku no ale ani zo srandy by ma nenapadlo prezentovat ze moja CO2 stopa je nula a ekonomicky jazdim zadarmo, lebo ono to trebalo vyrobit, prepravit a mnou zaplatit.
Elektromobilita je relativne nova tema s vela nedostatkami a to je proste fakt. Dotacie su velmi nemoralny sposob pretlacania elektromobility a silove pretlacane a nastavovanie pravidiel politikmi a lobistami je casto krat trosku za hranou. Mozem napisat elaborat o tom co je dobre v elektromobilite z mojich postrehov no treba pochopit aj to zle!
Castokrat som sa trochu prilis tvrdo mozno az nemiestne ohradil proti motoristickym novinarom napr. na Marosa, lebo ma stve to Cierno-Biela zmyslanie a myslim ze vyvazenost je dolezita.
@PeterBPalec hore, máš elektromobil do mesta, tam kam patrí
Akurát EV maniaci (nie ty) sa snažia všetkým nahovoriť že elektromobil je ultra auta do každých podmienok. Krátke trasy, dlhé trasy, zima i teplo že neskutočná úspora s tým príde, že to nevyžaduje žiadny servis atď
Málo ludi je ekologických hoci by možno chceli byť, môžem sa tváriť eko 24/7 a hovoriť aká super technológia. Avšak pozriem na účet a kašlem na ekológiu keď som chudobný. Nato aby som bol EV jazdec musím mať viac peňazí než musím mať špinavom spaľovacom aute... Tak si vyberiem to lebo financie
@TakuzlenrealitaJasne som ti povedal že viem ťahať kábel z garáže a urobiť tam zdroj,avšak daily autá parkujem na ulici, že aké je riešenie nabíjania = žiadne, nemôžem ťahať káble cez cestu a chodník predsa tak prečo klameš?
A sorry, mám obmedzené miesta v garáži a fakt si investičné staré auta nedám na ulicu parkovať aby tupá moderná električka stála v garáži a mohla sa nabíjať. Si hlupák? Ty si dáš drahšie auto na ulicu a lacné do garáže?
Hráš sa na hrdinu že všetko sa dá, ale nevieš povedať ako mám nabiť EV čo mi stojí na ulici pár metrov od zdroja elektriny. Nie, ja som garáž nezatarasil, ja tam len parkujem finančne cennejšie autá ako každý človek s IQ 5 by urobil a tie dobité autá na každý deň ktorých behajú milióny mám na ulici.
A teraz si predstav, že niekto má 2 EV a len jedno miesto v garáži a druhé parkuje na ulici, ten má čo robiť? Ako dobije to druhé? Či o tretej v noci ich pôjde preparkovať a vymeniť