Možno ste ani nevedeli, Lancia je jednou z najstarších značiek sveta. Vincenzo Lancia ju založil ešte v roku 1906. Pod FIAT sa dostala v roku 1969.
Lancia má za sebou ohromne bohatú a pestrú históriu. Nie len v motoršporte, ale hlavne tam!

Lancia má za sebou ohromne bohatú a pestrú históriu. Nie len v motoršporte, ale hlavne tam!

Všeobecná správa hovorí zas tie isté fakty. Finančná kríza má ďalšiu obeť. Tentokrát to nie je pretekársky program, alebo továreň, ale rovno celá legendárna značka. Šéf koncernu FIAT-Chrysler Sergio Marchionne oznámil plán na zavretie legendárnej Lancie. Podľa nemeckého magazínu Automobilwoche je toto časť ozdravných opatrení na najvyššej úrovni, ktoré majú produkty FIATu rozšíriť do viac segmentov, vrátane prémiového trhu. Na druhej strane Panda naďalej zostane jedným z pilierov značky a v blízkej dobe ju vo verzii 4x4 začnú predávať aj ako Jeep.


Nižšie, Lancia Stratos nebolo prvé auto značky v rely, no svojou originalitou a výsledkami patrí k najzaujímavejším autám histórie motorizmu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Tento krásny projekt Stratos nebol projektom automobilky Lancia, ale bohatého autonadšenca. Napriek tomu v istých momentoch nám dával nájdej, že Lancia by pre skvelý ohlas mohla spustiť sériovú výrobu. Nestalo sa už sa celkom iste ani nestane. Stratos ako ho vidíte na obrázkoch stojí 400 000 €, vyrába sa na zakázku pre každého klienta ručne na báze Ferrari F430. Ak o ňom chcete vedieť viac, zadajte do vyhľadávania v pravo hore slovo STRATOS.

Táto správa likviduje akékoľvek nádeje na moderný Stratos.

Táto správa likviduje akékoľvek nádeje na moderný Stratos.

Manažment FIATu Lanciu zabil už dávno. Teraz ju len odpoja od prístrojov...
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Keď si vezmeme do súvislosti stratu 700 miliónov Euro ku koncu tohto roka, likvidácia Lancie asi dáva zmysel. Podľa Marchionneho, spoločnosť asi nebude schopná zlikvidovať stratu a dostať sa na nulu skôr než v rokoch 2015-2016. Nápad zlikvidovať Lanciu je jedným z konsolidačných plánov, ešte väčšieho zdieľania platforiem a vzájomné premenúvanie produktov Fiat, Jeep a Chrysler. To všetko by malo o pár rokov dostať koncern do čierných čísel (teda do zisku).

Lancia Delta HF Integrale, podľa mnohých TOP hothatch 20. storočia

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Krásna a bohatá história je v kontraste s dneškom. Faktom je, že Lancia ostatné desaťročie skutočne nevyrába jediné auto, za ktorým by som sa mal dôvod otočiť. Po roku 2000 Lancia perfektne reprezentuje sterilné, nudné autá bez tváre a postoja. Po zlúčení/preberaní modelov od Chryslera je to už úplná katastrofa. Históriu značky som podrobne neštudoval, no manažment FIATu Lanciu zabil už dávno, teraz ju len odpoja od prístrojov...


Nižšie, fotogaléria Lancia 037, špičkového raly náradia z 80. rokov

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov