BMW Slovensko je partnerom najväčšieho amatérskeho golfového turnaja na svete. Jeden z podnikov sa konal aj na Záhorí. Kvôli golfu som tam nebol, kvôli ponúknutým autám pre osobnú skúsenosť prudko áno. Veď si len vezmite, aký pekný deň to môže byť, keď si skočíte do absolútne vrcholných modelov radu 7 ako 760e a úplne novej i7 M70, ktorá je plne elektrická. K tomu nové BMW M2, a aby toho nebolo málo BMW si pripravilo aj predstavenie nového modelu i5 M60. Tiež plne elektrický model nového BMW radu 5. Deň na parádu, však?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

BMW i5 M60

Mnohí ste určite postrehli predstavenie 8. generácie radu 5. Model s označením M60 je zatiaľ ten naj naj. Plne elektrický, ale doslova a do písmena riadne nabitý aj keď je vybitý! Vpred ho ženie až 601 koní a ohromný krútiaci moment 795 Nm. Samozrejme, s pohonom všetkých kolies má dych berúce zrýchlenie z 0 - 100 len za 3,8 s. Keďže je to električka, na kedysi dávno v 80. rokoch stanovenú dobrovoľne elektronicky obmedzenú max. rýchlosť 250 km/h sa nedostane. No veľmi nezaostane. Ak podržíte akcelerátor v podlahe zhruba 20 sekúnd, dosiahne 230 km/h. Samozrejme, ako pri všetkých elektromobiloch aj tu padla otázka, koľko kilometrov dokáže auto prejsť na nabitie?BMW udáva vzdialenosť od 455 - 516 km. Na to, aby dokázalo prejsť takú vzdialenosť je v aute 81,2 kWh akumulátor a bolo by treba jazdiť so spotrebou nižšou než 17 kWh na 100 km. A to je s takým autom v skutku nemožná misia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

BMW M760e xDrive

Kým sa golfisti venovali turnaju, pobrali sme sa prevetrať autá. Prvým bola M760e. Poháňa ju benzínový radový 6 valec spolu s elektromotorom. Dovedna ak treba produkujú 415 kW (563 k) a krútiaci moment 800 Nm. Výkon je viac ako dostatočný aj napriek tomu, že auto váži niečo málo cez 2,5 tony. Tu veľkú hmotnosť vodič až tak necíti aj napriek tomu že sme jazdili po kľukatých okreskách. Miestami boli aj rozbité, no toto kráľovske auto sa ovládalo s ľahkosťou, krásne držalo v zákrutách čomu, samozrejme výrazne pomáhala zadná natáčacia náprava. Rad 7 ponúka ako šoférovi, tak aj posádke neuveriteľný komfort. Za volantom ste ako v luxusnom kresle, ktoré ponúka niekoľko druhov masáží. Doslova kreslo je nielen pohodlné, ale aj parádne podrží. V ostrých zákrutách som nemal potrebu sa zapierať do dverí či stredového tunela. Neskúsiť si v takom aute, navyše v dlhej verzii, zadné sedadlá by bolo doslova drzé a ignorantské. Komfort tu môže byť ešte lepší. Technológie a komfort vás doslova obkľúčia. Vez tablet zabudovaný vo dverách som nastavoval väčšinu vecí od ambientného osvetlenia po spustenie obrovského 8K monitora. No ak by bolo treba, dá sa ovladať priamo, je totiž plne dotykový. Napriek v tom čase ozaj svižnej jazde môjho kolegu s ktorým sme si vystriedali miesta som sa aj vzadu cítil bezpečne. Rad 7 v najnovšej generácii posádku vo všetkých ohľadoch doslova rozmaznáva. Tak ako žiadna generácia doposiaľ. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

BMW i7 M70 xDrive

Tento model je 100% elektromobil. To sa značne podpísalo na váhe, ktorá sa zastavila na necelých 2,8 tonách. Aby sa rozhýbala, limuzína má výkon 486 kW (659 k) a krútiaci moment 1015 Nm. To je automaticky a historicky najsilnejší model radu 7. Akumulátor živý dva super silné elektromotory. Každý z nich je iný a inde. Áno, aj toto je fakticky stála štvrtkolka. Predný má max. výkon 258 koní a 265 Nm. Zadný 489 koní a 650 Nm. To však k výkonu nie je všetko. V športovom móde pri funkcii boost alebo launch control ponúkne táto mašina krátke zvýšenie krútiaceho momentu na neuveriteľných 1100 Nm. A preto napriek hmotnosti dokáže mašina na stovku doslova odkrviť posádku len za 3,7s. Tento model už má maximálku el. obmedzenú na 250 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 19 obrázkov

Aby ste si náhodou nemysleli, že pri takej váhe bude auto menej komfortné alebo horšie ovládateľné, BMW vybavilo M70 adaptívnym vzduchovým odpružením oboch náprav s elektronicky riadenými tlmičmi a automatickou ventiláciou. Znamená to, že auto pomocou kamier sníma cestu pred vami a vopred pripravuje podvozok na nerovnosti a teda sa auto nebude nijako výrazne nakláňať, aby si posádka mohla užiť čo najväčší komfort počas jazdy a ten som si teda užil ako len sa dalo, keďže i7 M70 je nabitá technológiami rovnako ako M760e.