Viac ako len zástupca v segmente
Jaguar nenecháva nič na náhodu. V kompaktnej prémiovej triede si chce ukrojiť z koláča. Väčší F-Pace nás mediálne masíroval. Naopak, E-Pace prišiel celkom v tichosti, a následne po prvom SUV Jaguaru. Staticky ma zaujal. Dizajnovo ide o veľmi príjemný, dynamický celok. Prémiový, až luxusný interiér hrá vyššiu ligu. Zladenie materiálov je perfektné, mäkké kožené poťahy s ozajstnou kožou. Čo prekvapí, oproti F-Pace je palubná doska mohutnejšia. Tá vo väčšom SUV sa mi páči ešte viac.
Ak sa vrátime k exteriéru, zozadu novinka veľmi pripomína F-Type. Samozrejme, nie výškou karosérie, ale detailmi, čo potvrdili aj ľudia z Jaguaru. Športiak najviac evokujú zadné svetlá. A keďže ide o praktické auto, batožinový priestor má objem 577 l. Pravdepodobne po započítaní všetkých tajných schránok pod podlahou kufra. Na pohľad o tak veľkú „jaskyňu“ nejde. Prekvapením je aj dostatočný vnútorný priestor. S výškou 186 cm som si dozadu bez problémov pohodlne sadol. Trochu mi chýbalo podopretie stehien, bolesť majority dnešných áut. Pekný zovňajšok vie stáť až na 21-palcových diskoch. Aj tie sú v móde.
Naživo je palubná doska F-Pace subtílnejšia a ešte príjemnejšia.
Výkonové spektrum poteší aj športovcov
Samostatnou kapitolou je technika. Poháňajú ho výlučne benzínové a dieselové prepĺňané štvorvalce Ingenium. Či mu chýba šesťvalec, nechám na vás, každopádne turbobenzín vie mať poriadne stádo pod kapotou! Spektrum motorov zahŕňa 150, 180, 240 koňový diesel, 250 a 300 koňový benzín. A to pre mestské SUV stačí, čo poviete? V ponuke je manuálna 6-stupňová prevodovka aj 9-stupňový automat. Samozrejme, záleží na vybranom motore a výbave.
E-Pace budú predávať od 15. januára 2018. Základná cena je stanovená na 35-tisíc eur. Dostanete 150 koňový diesel s pohonom prednej nápravy. Protipólom je vrcholný model HSE s 300 koňovým benzínom a cenovkou 64-tisíc eur.
Pohľad na F-Type poteší aj pri predstavení nového SUV.
Zdroj: Jaguar