Cesta nespôsobilá pre jazdu... alebo?
Napriek tomu, jazdíme po nej a dostaneme na nej pokuty a dokonca nám ju oficiálne prenajímajú (diaľničné známky) a nákladné vozidlá na nej platia mýto! Veď tá cesta je v podstate „staveniskom“. A na takú diaľničnú známku predsa nepotrebujete. Z praktického hľadiska kúpiť celoročnú známku a využiť aj iné úseky diaľnic a rýchlostných ciest stále dáva zmysel. Už niekoľko rokov sa cena diaľničných známok nezmenila. No existuje nemalý počet ľudí, ktorí od Trnavy na východ cestovať nepotrebujú. Dochádzajú do práce do hlavného mesta a okolia a tí by to mohli mať "zadarmo", keďže užívajú nebezpečnú cestu.
A čo mýto nákladných vozidiel? Neokrádajú kompetentní práve firmy, ktoré platia vysoké mýto aj za cesty, ktoré sú neskolaudované? Viete si predstaviť, o koľko eur by štát dopravné firmy odbremenil? Sadzba mýta sa odvíja od počtu prejazdených kilometrov. Že sa to bežných ľudí netýka? Tak to ste na omyle, výsledná cena prepravy môže ovplyvniť aj cenu výrobkov, ktoré prepravili dopravné spoločnosti, alebo služieb, ktoré bezprostredne súvisia s prepravou na cestných komunikáciách.
Ako je to celé ošetrené právne, aby to bolo nenapadnuteľné? Právnici pre túto stavbu v individuálnych podmienkach upravili štatút - odovzdanie do predčasného užívania. V ňom na túto stavbu platia výnimky v zmysle potrieb štátu. A áno, tie môžu platiť aj desaťročia, aký problém?
Určite nechcem, aby na ceste bola anarchia, to by vôbec nikomu nepomohlo. Na strane druhej, vezmite si situáciu, že na ceste, ktorá je "nebezpečná", musíte zaplatiť mýto, diaľničnú známku a nebodaj pri porušení predpisov môžete dostať pokutu... A čo naši „vedúci“? Za to, že takmer 9 rokov nedokázali dať do poriadku ťažiskovú komunikáciu a ohrozujú našu bezpečnosť, „pokuta“ nebude? Stále len počúvam dookola ako občania, ale aj firmy MUSIA. Zjavne aj tu platí iný meter pre občanov a pre "štát".
Vaše názory rad privítam v komentároch a ankete. Nezabudnite, že sto ľudí, sto chutí!
Foto: Lukáš Grinaj