Ide o situáciu na Azúrovej ulici v Bratislave, ktorá vedie na relatívne nový kruhový objazd na okraji Petržalky. Ten mal riešiť rýchlejšie napájanie dopravy v smere z Rusoviec do mesta, a v podstate aj veľmi pomohol. Ešte sľubnejšie to bolo, keď ku kruhovému objazdu dobudovali dvojprúdovú cestu, ktorou bolo pripojenie možné oveľa rýchlejšie, keďže už tu roky vznikali ranné zápchy. No a pred pár mesiacmi sa začala úprava tejto časti – stavebne nie náročnými zmenami, dokončenie jednoduchého napojenia výjazdu zo Slnečníc, až po maľovanie vodorovného dopravného značenia. Kto má možnosť každodenne sledovať postup prác na tomto úseku, nestačí sa čudovať.
Už si pomaly zvykáme – alebo skôr nechceme si zvyknúť – že mnohé stavby na našich cestách trvajú príliš dlho a dokonca, aj keď už sú v podstate hotové a dali by sa možno aj čiastočne využívať, nikto sa nezamyslí nad tým, ako to nejako rozumne vymyslieť. Aj keď motoristi nie sú stavební inžinieri, sú užívatelia ciest a hoci veci odborne nerozumejú, veľmi dobre vedia, čo im vyhovuje, alebo naopak, čo ich neprimerane zdržiava. Najmä ak chodia niektorým úsekom denno-denne. Lenže (ne)kultúra ignorancie vodičov u nás stále rastie – veď nie je možné, aby sa zo všetkých kútov Slovenska ozývali zúfalí vodiči, že stavby trvajú očividne pridlho a pridlho čakáme aj na ich užívanie už aj po fyzickom postavení. A to už nehovoriac o dopravných obmedzeniach, ktoré majú chrániť zdravie pracovníkov na ceste, čo je úplne pochopiteľné a samozrejmé. Ale čo je nepochopiteľné a neospravedlniteľné, ak sa každá stavba už tradične označuje extrémne zníženými rýchlosťami, ktoré platia aj mimo samotnej práce na ceste.
Tu totiž nejde o to, že musíme strpieť obmedzenia, lebo sa stavia. Toto je každému jasné, a prázdninové obdobie je na to ako stvorené. Poraziť však človeka ide z toho, keď vidí, ako sa stavia pomaly a bezohľadne k ľuďom, ktorí sa do svojej práce ešte len chcú dostať v čase, keď sú stavební robotníci už na svojich miestach. A pritom by to možno miestami išlo riešiť aj inak.
Pod statusom na facebooku sa už začali objavovať komentáre s ďalšími podobnými miestami.
Pavol W.:
Podobná situácia - pripájanie na kruhový objazd pri Hornbachu z Devínskej Novej Vsi. Množstvo áut, hlavne ráno a potom vo VW špičke a potom opäť popoludní. Pripájanie na pohľad hotové, osadené značky, aj značenie na vozovke. Napriek tomu zatvorené minimálne 3 mesiace. A všade naokolo zápchy. A niekto tu ide hovoriť o bezpečnosti a skvalitňovaní dopravy.
Ľudia si však všímajú aj kvalitu opráv a rekonštrukcií, ktoré niekedy neprinesú očakávanú zmenu k lepšiemu.
Robert R.E.:
Podobne to je aj so zjazdami a výjazdami na a z Bajkalskej na obchvat. A novy zjazd z obchvatu na Bajkalskú, ktorý kompletne zrekonštruovali a ponechali oba neduhy starého zjazdu a to mega dilatačnú sparu a opačne naklopenie zákruty, ktoré v tomto úseku spôsobovalo nemalé množstvo dopravných nehôd.