I keď svetovú premiéru má KIA EV3 dávnejšie za sebou, na slovenskú sme museli chvíľu počkať. Prvý kus prišiel na Slovensko len pred pár dňami a tak nám ho Kia predstavila vo veľkom štýle. Okrem miesta predstavenia na „lodi“ na Dunaji bol zaujímavý aj program a forma prezentácie. Zamerajme sa však na novinku, ktorá by mohla zamiešať kartami nielen v Európe, ale aj u nás.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kia EV3 bude dostupná s 2 veľkosťami batérie. Menšia bude mať kapacitu 58,3 a väčšia 81,4 kWh. Aj napriek len prednému pohonu som si hneď na prezentácii všimol, že automobil dostal viacprvkovú zadnú nápravu, čo nie je také obvyklé a patrí za to automobilke palec hore.

Pri dĺžke rovných 4,3 metra ponúkne s rázvorom 2680 mm skutočne obrovský priestor pre posádku, ktorý je umocnený rovnou podlahou. Vzdušný interiér má samozrejme už digitálny displej, volič jazdných režimov pod volantom či USB C konektory v predných sedadlách, ktoré sú určené pre zadných pasažierov.

Perfektná aerodynamika

Pohotovostná hmotnosť základnej verzie je 1725 kg s menším a 1810 kg s väčším akumulátorom, čo sú na pomery elektromobilov ešte priaznivé čísla. Kia sa hrdí perfektným súčiniteľom odporu vzduchu len 0,26, vďačí za to minimu otvorených miest v prednom nárazníku a tiež príkladne zakrytovanému podvozku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 7,5 pri menšom alebo 7,7 až 7,9 s pri väčšom akumulátore. Treba tiež dodať nabíjací výkon, pri menšej kapacite batérie je to 100 kW a pri väčšej 128 kW. Automobil bol na premiére vystavený v zelenej farbe Aventurine Green.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Kia spolu so slovenskou premiérou odhalila aj prvý cenník a tak vieme, na akej sume novinka začína. Úplný základ vo výbave Light s menším akumulátorom vás vyjde na 38 690 eur, väčší akumulátor je dostupný od druhého stupňa výbavy Air za 44 490 eur. Už v základe ale máte adaptívny tempomat, množstvo asistentov, full LED svetlá, zadnú kameru, vyhrievané predné sedadlá či volant alebo dvojzónovú automatickú klimatizáciu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Príplatkov nebude veľa, okrem farby, tepelného čerpadla alebo bezpečnostného paketu zaujme funkcia V2L. Tá vám umožní využívať Kiu EV3 ako úložisko energie a napájanie elektrických komponentov pomocou 230 V zásuvky v interiéri a exteriéri s výkonom 3,6 kW.