Pestrý program s TOP modelmi Mercedesu
Mercedes pripravil ozaj pestrý program. Po úvodnom privítaní a stretnutí po boku Maybachu S 63 sme nestrácali čas, rozdelili nás do skupín a šlo sa jazdiť. Najprv som absolvoval jazdu zameranú na vyhýbací manéver s krízovým brzdením. Vybral som najvhodnejšie auto z ponuky, van Mercedes V-klasse. :) Plynový pedál bozkáva podlahu, blížim sa ku kužeľom a po inštruktáži cez vysielačku nasledujú plné brzdy a manéver až do zastavenia. Prekvapivo, Véčko neprotestovalo a pri ďalších pokusoch dokážem ísť na brzdy podstatne neskôr, ako udával inštruktor. Po prestriedaní prišiel rad na C 220d. Dupnúť na brzdu som v sedane, podľa očakávania, mohol ešte neskôr.
AMG modelom okruh sedí
Čerešnička na torte mala prísť práve s prichádzajúcimi AMG modelmi. S kolegom z fachu sadáme do GLC43 AMG, prekvapuje nás brutálny zvuk motora a obratnosť na okruhu. Samozrejme, nejdeme na 100 %, keďže na okruhu jazdíme v "kolóne". Napriek tomu som si jazdu vychutnal. Najviac na C43 AMG kupé. Mal najlepší podvozok a pôsobil najzábavnejšie. Po presadnutí do A45 AMG ma zaskočila nedotáčavosť, ale tak sýty a kvíliaci zvuk štvorvalca som ešte nepočul. Klobúk dole. Nielen výfuku, ale aj systému, ktorý spev motora zosilňuje. Takto by som dokázal jazdiť do večera, bol však čas na hybridy...
Elektrina a anjeli strážni
Po inštruktáži zisťujeme, že hybrid nie je pre každého. Dokáže sa nabiť aj vlastným spaľovacím motorom pri zvýšenom voľnobehu. Najväčší zmysel má pri nabití zo zásuvky. Ak nemáte garáž a nie je kde nabíjať, je nevhodný. V prípade všetkých predstavených modelov išlo o rovnaký pohon. Benzínovému štvorvalcu sekunduje elektromotor. Sadám do E 350e Plug-In a absolvujem jazdu okolitými obcami bez spaľovacieho motora, čisto na elektrinu. Ja ho však chcem počuť, zapínam režim Hybrid a užívam „kickdown“. Dynamika zodpovedá systémovému výkonu 300 koní. Záverečným inštruktorom je Wolfgang. Na faceliftovej obývačke S500 predstavuje asistenčné a bezpečnostné systémy. Veľmi interaktívnou formou zažijeme núdzové brzdenie pred autom, prekážkou alebo chodcom, autonómnu jazdu v kolóne a parkovanie do radu stojacich vozidiel bez zásahu vodiča. Na záver vysvetlil, že napriek anjelom strážnym na pleciach je najdôležitejšou inteligenciou na palube vodič. Nespoliehajte sa na bezpečnostné systémy a jazdite ako pravé hviezdy! Milá bodka programu.
Akcia Star Experience Roadshow 2017 je na profesionálnej úrovni. Organizácia, program, inštruktori, to všetko sa podpisuje na príjemnom pocite. Na jedno som zabudol... skvelé jedlo! Po jazdení škŕka v žalúdku a o kulinárske zážitky nie je núdza. Vďaka!
PS: na videu nižšie je zostrih z minuloročného podujatia Star Experience Roadshow 2016, ktoré sa pre zmenu konalo na letisku v Piešťanoch. Aj takouto cestou môžete nasať atmosféru vydarenej akcie, ktorá sa po dvoch rokoch vrátila na okruh.