PSA odmieta obvinenia s odôvodnením
Ľudia z PSA vyhlásili: „Skupina PSA opakovane vysvetľuje svoju stratégiu týkajúcu sa nastavení motora. Táto stratégia je založená na zákazníckom použití auta v reálnom živote. Nastavenie preferuje nízke emisie oxidu dusíka (NOx) v mestách a zároveň zabezpečuje najlepšiu rovnováhu medzi NOx / CO2 mimo miest a na diaľniciach."
Podľa francúzskych úradov, skupina PSA manipulovala s emisiami 2 miliónov dieselových motorov. Automobilky sa bránia.
Spoločnosť PSA je štvrtou automobilkou podliehajúcou vyšetrovaniu zo strany DGCCRF v súvislosti s podozrením pri podvádzaní s emisnými testami. Nasleduje po VW, Renault a Fiat-Chrysler. Podľa agentúry Reuters, technický šéf spoločnosti PSA v minulosti priznal zámerne znižovanie emisií dieselových motorov pri vyšších teplotách. Výsledkom je zlepšenie spotreby paliva a emisií CO2 pri jazde mimo mesta. V tomto režime sa NOx považuje za menej kritické. Určitou mierou technici do riadenia motora zasahovali. Ľudia z PSA však tvrdia, že na takomto postupe kalibrácie motora nie je nič nezákonné: „PSA popiera akýkoľvek podvod a pevne stojí za dôležitosťou svojich technologických rozhodnutí."
Máme tu nový Dieselgate? Uvidíme, ako sa celé vyšetrovanie vyvinie. Tému budeme sledovať a vás informovať.
Zdroj: Carscoops, Reuters, Le monde