Ale pozor! 6. generácia konečne dostala na miesto zadnej tuhej nápravy nezávislé viacprvkové zavesenie kolies. Týmto dôležitým konštrukčným riešením sa z Mustangu stal športiak mimoriadne vhodný a zdatný aj v zákrutách. Aj keď tomu majú mnohí ťažkosť uveriť, je to mnohonásobne overený fakt. Nová 7. generácia stavia na kvalitách predošlej generácie, ktorá bola vo výrobe 9 rokov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Ford Mustang oslavuje 60. narodeniny

Prvykrát ho predstavili na výstave v New Yorku v apríli 1964. Napísať, že sa jedná o celosvetový hit je podceňovanie skutočnosti. Za 60 rokov ho kúpilo viac než 10 miliónov majiteľov. Jeho popularita vzrástla špeciálne s príchodom predošlej generácie, lebo v roku 2015 sa z Fordu Mustang stal celosvetový produkt. Predáva sa v 140 krajinách sveta a za 9 rokov ho kúpilo viac než 1 milión ľudí. Za ostatné desaťročie sa tak stal najpopulárnejšie športové auto sveta. Ten štatút mu patrí dodnes. Nová 7. generácia na fenomenálny úspech bude chcieť, pochopiteľne, nadviazať. Má na to Nový Ford Mustang predpoklady?

Tvarovo nezameniteľne Mustang, aj keď vyzerá inak

Stavia na a vylepšuje všetko, čo urobilo z predošlej generácie svetový hit. Pomýliť si ho nemožno. Nie len s iným autom, ani s inou generáciou. A to pri niektorých legendách ciest neplatí. Prečo však píšem takmer? Porovnávať ceny dnes a pred rokmi nie je fér, no dobre ukáže ako sa vyvíja svet financií. Pri predstavení prvej generácie pred 60 rokmi bola cena prvého pony car z dnešného pohľadu doslova smiešna - 2368 dolárov. Áno, nemal V8, ale 2,8 litrový 6-valec a len 3 stupňový automat. Na danú dobu bežná vec a hneď z neho bol predajný trhák.

Podobný ošiaľ spôsobila predošlá generácia. Od vstupu na Európske trhy to bol cenovo najdostupnejší osemvalec. Spomínam si, že pred takmer 10 rokmi stál základný model 5.0 V8 GT menej než 50 tisíc eur. Dnes je základná verzia so 6 prevodovým manuálom v predaji od 59 900 €. Stále najdostupnejší V8 na trhu, aj keď medzigeneračne o 20% drahší. Spočiatku sú v ponuke dva modely a dve prevodovky. Ford Mustang VII je v ponuke už len s vylepšeným 5.0 l V8 motorom Coyote so 6st manuálom, alebo 10st automatom. Základ je teraz výbava GT, druhá možnosť je tvarovo aj výbavou značne iná špeci edícia Ford Mustang V8 Dark Horse. Ceny a výbavy pre nový Ford Mustang sú na tomto odkaze.

Čo naň hovoria majitelia Mustangu?

Viacerí sa zhodnú, že cena základného modelu je adekvátna technike, výbave, výkonu, dynamike a najmä štýlu a aure. Tvary sú síce nezameniteľné, no niektorí si na ne budú dlhšie zvykať. Nebude to prvýkrát. Mustang už viackrát "nemilo" prekvapil. Teraz o tom v žiadom prípade nemôže byť reč. Aj keď zásadne iný, dizajn má všetko čo má mať. Nezameniteľný charakter Mustangu, dravosť, dynamiku a znova jasný odkaz na prvú generáciu, ktorá by už mala pre Mustang navždy ostať hlavnou tvarovou inšpiráciou. Ja osobne, a vlastne celá redakcia živej automobilovej legende prajeme len to naj. Je a bude ozdobou miest, vzrušením ciest, zrazov a stretnutí fanúšikov nie len amerík, ale akýchkoľvek dobrých áut. Ford Mustang nie je len auto, nie len kupé a dokonca nie len športiak. Je to štýlová legenda a to sa nedá kúpiť, to sa dá len dlhými dekádami zaslúžiť si.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov