Ak si myslíte, že SuperDRIVE na východné Slovensko prináša dobrú vec vo verejnom záujme, bez nadmerného hluku a obťažovania okolia, prídite nás podporiť vo štvrtok 12.09. o 14h pred Mestskú halu v Prešove. Vopred veľmi pekne ďakujeme.
Tréning Školy Bezpečnej Jazdy, ľudovo známej Školy Šmyku prebieha pod dohľadom inštruktora v rýchlostiach okolo 40 km/h. Autá pritom nie sú o nič hlučnejšie než bežne na ulici.
V SuperDRIVE sme presvedčení, že celý problém vznikol nesprávnym pochopením ľudového označenia škola šmyku. Jedným zo základných kritérií bezpečnosti na cestách sú práve pneumatiky v dobrom stave. Nedávalo by predsa zmysel, aby ich v tréningu účastníci poškodili.
Tréning cvikov školy bezpečnej jazdy je svojím charakterom veľmi podobný autoškole. Okrem inštruktora a kužeľov sa pre lepšiu simuláciu zhoršených adhéznych podmienok využíva voda. Pre tréning sa využívajú osobné autá účastníkov tréningu, žiadne upravené špeciály. Autá nepresahujú rýchlosť 40 km/h. Cieľom školy šmyku nie je naučiť účastníkov jazdiť kontrolovaným šmykom v sprievode hluku a dymu, práve naopak! Cieľom je neskúsených vodičov na krízové situácie pripraviť tak, aby mali auto pod kontrolou a ochránili svoje zdravie, zdravie ostatných účastníkov premávky a tiež minimalizovali škody na majetku.
Pre vytvorenie extrémnych podmienok sa využíva kombinácia klznych plôch a vody, nie vysoká rýchlosť a vytočený motor.
NEJDE O ŽIADNU ZMENU NÁZVU
Spoločnosť SuperDRIVE - škola bezpečnej jazdy (ako znie celý názov) od svojho vzniku v roku 2007 na strednom Slovensku (založili ju konatelia z Prievidze a Púchova), neustále rozširuje pole svoje pôsobnosti. Počiatočný bol program tréningov defenzívnej jazdy určený firmám z celej republiky, ale aj zahraničia. V roku 2008 začala činnosť nového programu školy bezpečnej jazdy - školy šmyku pri Bratislave. Prakticky ideálne podmienky pre bratislavský, ale aj trnavský a nitriansky kraj ponúka rakúske výcvikové stredisko Driving Camp pri Pachfurthe. O dva roky neskôr sa podarilo SuperDRIVE nájsť priestor aj v Trenčianskom kraji prostredníctvom výcvikového areálu v Piešťanoch. Tento rok sa dokončuje ďalšie pracovisko v Trenčíne, veľmi vhodné aj pre obyvateľov Žilinského kraja. Aby sa všetky aktivity firmy nesústredili len na západné Slovensko, ešte minulý rok sa začal SuperDRIVE sústrediť na východné Slovensko. Prešov sa z hľadiska polohy presne uprostred východného Slovenska ukázal ako ideálny. Presnejšie rozsiahle parkovisko pred vynovenou mestskou halou hneď vedľa hlavného ťahu Košice - Poprad.
Zástupcovia SuperDRIVE boli presvedčení, že rovnako ako na všetkých spomínaných miestach budú aj v Prešove vodiči a vôbec účastníci premávky (teda aj cyklisti a chodci) zámerom aktívne priniesť bezpečnosť aj na východné Slovensko nadšení. Prínos a kvalita preškoľovania a doplnkového vzdelávania vodičov v tréningu školy bezpečnej jazdy sú nespochybniteľné. Niekoľko realizovaných tréningov v Prešove potvrdilo, že účastníci sú novými vedomosťami a zručnosťami veľmi milo prekvapení. Prakticky všetci odchádzajú z tréningu nadšení, odhodlaní odporučiť taký tréning aj svojim blízkym.
V SuperDRIVE sme presvedčení, že celý problém vznikol nesprávnym pochopením ľudového označenia škola šmyku. Keďže tréning pod vedením inštruktora absolvuje každý účastník na vlastnom vozidle, akékoľvek poškodenie vozidla je prakticky vylúčené. To sa týka aj nadmerného opotrebenia pneumatík. Jedným zo základných kritérií bezpečnosti na cestách sú práve pneumatiky v dobrom stave. Nedávalo by predsa zmysel, aby ich v tréningu účastníci poškodili. To zároveň znamená, že počas tréningu "školy šmyku" nevzniká žiaden nadmerný hluk, ani dym, ktoré by mohli aj bezprostredné okolie obťažovať.
Otázka teda znie: Východniari naozaj nechcú možnosť zlepšiť svoje vodičské zručnosti a vzdelávať sa v oblasti vedenia motorových vozidiel nad rámec výučby v autoškolách? Má dobrý zámer, ktorý funguje prakticky na celom Slovensku s výbornou odozvou stroskotať na nesprávnej predstave niekoľkých jednotlivcov a nesprávnom výklade zľudoveného označenia tréningu škola šmyku? To by bola pre východ veľká škoda, nemyslíte?