Základom pre tento koncept je 208 THP Feline. Po drobných úpravách zameraných na odľahčenie váži 1090 kg.
Takýto kúsok má na svedomí predajca Peugeotov z francúzskeho mesta Le Mans. Philippe Beaugé so svojím tímom jednoducho nebol spokojný s 208 GTi, s ktorým chce automobilka opätovne vstúpiť na trh so športovými hatchbackmi. Športová 208 váži 1160 kg a pôsobí rozhodne lepšie ako 207 GTi. Peugeot 208 GTi má pod kapotou 1,6 litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 147 kW (200 k).
Francúzski nadšenci to urobili inak. Hmotnosť GTi im pripadá príliš vysoká. Ako základ zobrali model 208 THP Feline, ktorý má rovnako 1,6 litrový motor s turbom. Jeho výkon je však nižší, dosahuje len 115 kW (156 k). Hmotnosť Po úpravách je hmotnosť konceptu nižšia o 70 kg. To znamená, že „amatérska“ 208 váži 1090 kg.
Oficiálny Peugeot 208 GTi má výkonovú hmotnosť 7,89 kg/kW. Koncept od nadšencov má hodnotu 9,48 kg/kW, takže v porovnaní s ozajstným GTi je na tom horšie. Chlapci z Le Mans si aj tak zaslúžia potlesk.
Časy športových hatchbackov z 80. a 90. rokov sú preč. Tento koncept sa pokúša o vzkriesenie.
Philippe Beaugé upravoval 208 v duchu pôvodných rally modelov. Odstránil odhlučnenie, zadné opierky hlavy, lakťovú opierku a podobne. Podľa neho by Peugeot mohol hmotnosť svojej 208 znížiť odobratím sklenenej strechy, klimatizácie, vnútornej zvukovej izolácie a rôznej elektroniky.
Tento koncept je v bielej farbe so zliatinovými kolesami s doplnkami v štýle rally. Mám pocit, že za vznikom tohto auta stojí vášeň jeho tvorcov, ktorí si dali za cieľ vyrobiť GTi v duchu 80. a 90. rokov minulého storočia. Hlavným motívom bola radosť z jazdy a skvelá ovládateľnosť.
Zdroj: carscoop.blogspot.com
Prečítajte si aj: Sériový Peugeot 208 GTI je pripravený na Paríž