Výrobca tvrdí, že polymérový (plastový) disk rovnakých rozmerov je až o 30% ľahší ako porovnateľný kovový disk.
Vývoj tak prelomovej technológie trvá roky. Verejnosť sa s plastovými diskami mohla na posledy stretnúť na nedávnom 64. autosalóne IAA vo Frankfurte, kde boli osadené na študii Smart ForVision. Ako by sa dalo očakávať, nový produkt prináša ďalšiu nezanedbateľnú úsporu hmotnosti, tým zníženie neodpružených hmôt, zlepšenie jazdných vlastností áut a úsporu paliva pre menšie zotrvačné momenty.
Nový Smart sa podľa všetkého stane prvým sériovým autom s plastovými diskami na svete.
Plastový disk použitý na štúdii Smart forvision
Prvé informácie nepriniesli fakty o ich tvrdosti a opraviteľnosti. V premávke sa nezriedka stáva, že disky sa poškodzujú, ohýbajú aj lámu. Plechové aj hliníkové často strácajú nárazmi svoj povodný tvar. Zaujímavé je, že disky BASF sa skladajú z dvoch častí. Nosnej, pevnej, neestetickej vnútri (ultramid - zosilený plast) a mäkší estetickejší lakovateľný povrch. Ten bude možné po menších poškodeniach vymeniť a konštrukcia disku ostane zachovaná. Dá sa očakávať, že v najbližších mesiacoch k nám z Nemecka dorazia aj ďalšie zaujímavé správy o tomto prevrate v technológii výroby kolies.
Podrobnejšie info pre fajnšmekrov:
http://www.smartforvision.basf.com/#polymer_wheel_rim