Na prvý pohľad Porsche spaľovanie nafty nesedí. Všetky predsudky a zažité predstavy vyvracia Cayenne.
Dnes už vieme, že nákup podielu má byť hotový do 1. augusta. VW vlastní v Porsche v súčasnosti 49,9% podiel akcií, za ktorý zaplatil 3,9 miliardy €. Takže do uvedeného termínu chce VW kúpiť 50,1% podiel za 4,46 miliardy €.
Transakciu schválili orgány oboch podnikov. Po vyriešení všetkých právnych vecí a skončení vyšetrovania najvyšších manažérov Porsche už fúzii nič nestojí v ceste. „Unikátna značka Porsche sa od teraz stane pevnou súčasťou skupiny Volkswagen. To bude mať pozitívny prínos pre Volkswagen, Porsche aj pre Nemecko,“ povedal Martin Winterkorn, generálny riaditeľ VW. Veľa z vás asi nebude súhlasiť s tým, že nový majiteľ Porsche pomôže. Alebo inak. Bolo príjemné vidieť, že jedna z najznámejších športových značiek sveta dokáže veľmi zdatne žiť samostatne, bez nadvlády inej automobilky. Porsche bolo dlho výnimkou, no uprostred leta sa aj toto stane minulosťou.
Nasledujúci scenár môže byť zlý alebo dobrý. Buď nás čaká 911 TSI, alebo môžeme čakať horúce novinky. Ktoré z toho by ste chceli viac?
VW vlastní veľkú časť Porsche. Od 1. augusta bude mať všetko. Znamená to pre Porsche koniec vlastnej identity?
VW v minulom roku viac ako zdvojnásobil svoj zisk. Zarobil rekordnú čiastku 15,8 miliardy €. To je celkom zaujímavý údaj vzhľadom na údajne zúriacu ekonomickú krízu. Nedávno sme napríklad priniesli správu o tom, že Renault chce opäť zaviesť šrotovné kvôli nízkym predajom.
Volkswagen v doslovnom preklade znamená ľudové vozidlo a teda prebratie jednej z najprestížnejších značiek môže na prvý pohľad vyzerať dosť zvláštne. VW však už dávno nevyrába chrobáky, keďže do skupiny patrí aj Audi, Bentley, Bugatti a Lamborghini. Navyše už aj tak existujú spojenia medzi ním a Porsche. Ako príklad uvediem VW Touareg a Porsche Cayenne, ktoré zdieľajú rovnaký podvozok. Určite nesmieme zabudnúť aj na to, že Ferdinand Porsche navrhol originálny Volkswagen Beetle.
Zdroj: autoblog.com