Včera sme z Bratislavy precestovali takmer celé Slovensko. Cieľom cesty bola cesta samotná, no prespať sme mali namierené do vychýrenej tokajskej pivnica J&J Ostrožovič plnej plesne. Je 13 metrov pod zemou, kopali ju baníci. Vedie k nej 78 schodov a someliérska ochutnávka vín spojená s jej prehliadkou trvá takmer dve hodiny. Nachádza sa v obci Veľká Tŕňa, na severnom začiatku oblasti Tokaj.

2016 - Mercedes G500

V tejto decentnej hnedej metalíze Géčko vôbec nevyzerá vulgárne. Práve naopak, až prekvapivo milo a prívetivo :)

Na cestu dlhú prakticky rovných 500 km som nemohol dostať "lepšiu" káru než nesmrteľné Géčko. A rovno topmodel G500 (mimo verzií AMG) s bublavým V8 päťlitrom pod kapotou. Práve včera sme vám v článku o automobilových deduškoch stále v predaji pripomenuli, že Mercedes G vyrábajú od roku 1979.

Spotreba na diaľnici takmer 20 l/100 km

Dodnes prešiel viacerými modernizáciami a úpravami, no základ ostáva nezmenený. Auto s aerodynamikou paneláku sa na diaľnicu veľmi nehodí. Nie preto, že by bolo pomalé, v prípade G500 v žiadnom prípade nie je. Ale keď chcete držať krok s ostatnými, priemerná spotreba paliva aj napriek už 7 stupňovému automatu 7G-tronic ledva klesla pod 20 litrov na stovku. Teda konkrétne na rovných 19 litrov. Nuž a je tu ďalšia vec, v tempe nad 120 km/h už začína viac hučať, než je dnešný štandard. Nie od motora, ale od vetra a kolies. Toto v žiadnom prípade nie sú výčitky, ale konštatovania. Mercedes G patrí do iného prostredia, nie na križovanie Slovenska diaľnicami. Aj preto naša cesta na jeden z najjužnejších bodov SR viedla hlavne mimo cesty R1 a mimo hlavného ťahu na Košice.

Géčko je doma hlavne v meste, však? Teda aspoň tak ho väčšina z nás stretáva. :) No jeho skutočným revírom je vidiek a terén. Tam vraj ohýba zákony fyziky. Ja som si jedno doslova popieranie fyziky všimol. V daždi a v rýchlosti nad 130 km/h totiž voda na bočnom okne ide dopredu, nie po vetre. A dokonca sa na okne točí, čo vytvára KOLOBEH VODY na Mercedese G. Nič podobné som sa na aute v živote nevidel, preto som vám to musel natočiť na mobil. Prvé video berie situáciu detailne, druhé vidí situáciu viac komplexne... :)

2016 - Mercedes G500

V8 je pre Mercedes triedy G asi ten ideálny motor. Či už na benzín, alebo naftu...

2016 - Mercedes G500

Keď je vonku mrzko, Géčko vás privíta studenou sprchou, doslova. Po otvorení dverí radšej ustúpte, lebo niekoľko veľkých kvapiek dostanete priamo za golier.

2016 - Mercedes G500

Radšej nech studené kvapky skončia na sedačke, ako na vašej hlave, nie?

2016 - Mercedes G500

Napriek mamutím rozmerom má Mercedes G až prekvapivo drobnú palubnú dosku. Na nič menšie a menej hlboké si len tak z hlavy nespomeniem. Vďaka nej je napriek takmer kolmému čelnému sklu vcelku priestor a vzduch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov