Lamborghini Murcielago, 6,5 l V12, 640 k, 341 km/h
Napriek faktu, že väčšina rýchlych áút má motor vzadu, teda predná nárazová zóna ťažšie odoláva, dostanú v testoch veľmi dobré hodnotienie. Jedným z nich je aj Lamborghini Murcielago s veľkým V12. Čelný náraz do betónovej steny zvládlo bravúrne.
Mercedes-Benz SLS AMG, V8 6,2l, 571 k, 317 km/h
Mercedes-Benz SLS AMG je ikonou luxusnej značky. Svoj veľký osemvalcový motor, ktorý pomáha zmierniť následky havárie spolu s prenesením energie, má umiestnený vpredu. Test preukázal výborné zvládnutie všetkých modelových situácií. Dvere sa otvárajú špeciálnym spôsobom, smerom hore, a tak v prípade prevrátenia ich automobil sám do 15 milisekúnd výbušnými skrutkami celé odpáli a uvoľní.
Koenigsegg CCR, 4,7 l V8 biturbo, 806 k, 395 km/h
Švédsky Koenigsegg poskytol na testovanie len jeden exemplár super auta. Dvojdverový CCR má motor za vodičom.
Pagani Huayra 6,0 l V12 biturbo, 720 k, 370 km/h
Ochrana posádky je prvoradá aj pre automobilku Pagani. Nový typ Hauyra má strednú časť karosérie spolu s kabínou vyrobenú z uhlíkových vlákien, ktoré sú kombinované s titánovými vláknami. Moderný a ľahký materiál zvládne svoju prácu bravúrne.
Jaguar XJ220 3,5l V6 biturbo, 550 k, 351 km/h
Zdá sa, že aj staršie športové autá nemajú problém s ochranou posádky. Dvadsať rokov starý Jaguár XJ220 je v teste zobrazený v rýchlosti 50 km/h. Posádku pri čelnom náraze ochránil dokonale.
Lamborghini Diablo, 5,7 l V12, 500 k, 325 km/h
V 90. rokoch nebol airbag súčasťou výbavy ani v superšportoch za milióny korún. Podobne ako v Jaguari XJ220, aj v legendárnom Diablo si posádka musela vystačiť s 3-bodovými bezpečnostými pásmi...
Zdroj: hnonline.sk