Certifikované miesto opráv je pojem, ktorý opravuje nový zákon v rámci harmonizácie nariadení platných v rámci EÚ. Postupne vstupuje do platnosti aj na Slovensku niekoľko opatrení, ktoré nie každého motoristu, alebo človeka v autoopravárenskej brandži potešia. Téme sme už venovali viacero článkov, ktoré poukazovali na nepresnosti a nevhodnosti tejto nutnej legislatívy, ako aj na jej svetlé stránky, ktoré nepochybne má. Aby informovanosť na TopSpeed.sk nebola jednostranná a zaujatá, dali sme priestor aj druhej strane, Júliusovi HRONOVI, predsedovi Cechu predajcov a autoservisov SR, viceprezidentovi ZAP SR a majiteľovi renomovaného predajcu osobných a úžitkových áut Auto Impex. Július HRON vo videu vysvetľuje, čo je certifikovaný servis, dôvody a postup, ktorý cech CPA SR bude postupne realizovať až do 1.1.2020, čo je posledný možný termín prijatia týchto nariadení EÚ aj na Slovensku.
Podrobnejšie info o CECHU PREDAJCOV A AUTOSERVISOV SR
Dajte mi štatistiku koľko ľudí bolo pri dopravnej nehode zranených alebo usmrtených v dosledku zle vykonanej opravy. Kým nebude zverejnená takáto štatistika sú reči pána Hrona len konšpiračnými teóriami. Možno má pravdu ale nech to dokáže na konkrétnych prípadoch a nie v teoretickej rovine mlátenia prázdnej slamy.
@deboMne prave v "znackovom" a "certifikovanom" servise v Eurodanubii na Roznavskej v BA "opravili" Octaviu tak, ze je zazrak, ze som sa nezabil ! Mechanik zatiahol 3 skrutky otocneho capu na prednej naprave tak, ze sa vsetky do tyzdna ustrihli !!! Pritom dielensky navod Skody pise jasne, ze skrutky sa musia po demontazi vzdy vymenit za nove a zatiahnut predpisanym momentom ! Nedodrzali ani jedno - debil mechanik zahlasil, ze ich zatiahol "silou 3 prstov" ! Odvtedy sa znackovym servisom vyhybam ! Robia v nich ti najsprostejsi - ti sikoveni sa uzivia aj sami, ti nemusia makat na nikoho !
Mna by zaujimalo aky je vas problem stym ze sa to bude kontrolovat? Ved dielne ktore robia profesionalnu robotu sa nemaju coho bat, a konecne bude paka na fuserov ktory vsetko lepia dokopy.
Dufam ze ste to aj realne pocuvali, nie len strielate od pasa teraz veci do diskusie. Certifikacia nema nic spolocne s Autorizovanym servisom, Autorizovany servis vie stratit rovnako certifikaciu ako neautrizovany servis. Ide o kvalitu vykonanej prace na vozidle, hnevat sa budu chlapci co este stale po 15 rokoch robia positne podvody.
..to zas bude toto .. "Gulas na slovensky sposob" ..
Ako budem moct ziskat cerifikat na opavu konkternej znacky vozidla / vozidiel..
ktorych vyrobcovia zanikli, pripadne sa "zlucili" .. ?? alebo inac splynuli v case ...
(SAAB, CHEVROLET EU, TRABANT, Watrburg, Austin)
Pripadne kto mi doda servisnu dokumentaciu k 30+ rocnym modelom vozidiel, podla ktorej by som mal opravovat..
..a ktora pravdepodobne "mozno ani neexistovala" ..
Pripadne, ako ziskam certifikaciu na urcite konkretne druhy oprav,
napr. opravy naprav a zaveseni kolies,
NA VSETKY BEZNE PREDAVANE ZNACKY VOZIDIEL, KTORE JE MOZNE VIDAT V BEZNEJ PREMAVKE
(pretoze mam napriklad geometriu)
...
to su take tie "otazky z praxe" ...
@JRD McLARENRiešiš tu nepodstatné detaily. Podstatné je aby si pánovi Hronovi & comp. zaplatil výpalné. Ich úlohou je výber výpalného a tvajou úlohou bude lámať si hlavu nad tým čo píšeš. Myslím si aj tak že pánovi Hronovi & comp. bude u prdele či dodržiavaš nejaké postupy. Hlavne aby si zaplatil čo máš zaplatiť a oni ťa už potom nechajú dýchať. Však si ho počul že staré auto možeš pozvárať aj autogénom a prizvárať tam kdejaký starý plech. Hlavne že si jemu a jemu podobným darmožráčom zaplatil kanceláriu, plat, služobné auto, mobil a zabezpečil im pohodlný a neužitočný život.
@Mahmam silnu predtuchu, ze oprava brzd, ramu karoserie, zavesenia naprav, airbagov, zvaranie a lakovanie najprv prebehne v garazovom servise,
a az nasledne bude auto "opravene" v certifikovanom servise...
(a podrobene TK)
..este dovetok z mojej strany ...
Som si vedomy toho, ze je to nariadenie "z hora", teda nariadenie EU, ktoreho snahou je zabezpecit rovnaku kvalitu oprav vo vsetkych statoch EU. (co ale podla mna nieje mozne nikdy dosiahnut)
A rovnako som si vedomy aj toho, ze CPASR bude musiet z niecoho zit, teda ich aktivita bude musiet byt z niecoho financovana.
@JRD McLARENTu nejde o nejaké certifikáty. Majsret ktorí ma 25 - 30 - 40 ročnú prax a nebude mať certifikát, bude zlý majster?? A chalan co skončil školu a pracuje v certifikovanej dielni bude dobrý?? Myslíte že ten zdrap papiera ľuďom dá odbornosť.. Tu ide o systematické likvidovanie živnostníkov. Ved nech zrušia živnosť a idú pracovať niekam do automobilky. A hneď name na pásoch ľudí, šikovných - kvalitných a lacných bo keď chcú žiť príjmu podmienky veľkých nadnárodných spoločnosti. Ja som živnostník, robím sám na seba, podniká cez 25r. ťažko budem mat na to aby som si zakúpil, príručky, software, elektronické vybavenie na to aby som mohol získať ten ich certifikát. Ale myslím že tie väčšie spoločnosti s tým nebudú mať problém. Tak nech tu ten šašo nerozpráva o rovnosti.
@Romadedo, p. Hron nechce skolit ľudí v servisov. Jemu a im podobním ide najme o peniaze ktoré na tom získa a to buď priamo - predajom dielenského vybavenia alebo nepriamo a to likvidáciou malých servisov ( konkurencie) - o to viac bude mať práce a bude môcť zvýšiť ceny svojich servisov.
Prečo pan Hron nepovie že živnosť na autoklampiarsku činnosť, lakovnicku ci mechanickú živnosť nedostane každý. Tieto živnosti sú viazané na výučný list a dvojročnú prax. Pan Hron otázka na vás koľko ľudí zomrelo na cestách dôsledku neodbornej opravy vozidla ci už karosérie alebo mechanických časti. Dnes kedy sa riešia prodlemi s vodičmi a budú môcť viesť nákladné automobily ci autobus ľudia bez praxe lebo nemá kto jazdiť as uberá z kritérií. Chcete zrušiť cca 2200 živnostníkov, servisov. Aké úbohé od vás
Pekný deň