Do TOPSPEED ARÉNY sme pozvali významného hosťa, pre ktorého sme mali pripavených viacero veľmi dôležitých otázok. Nie len, prečo na diaľniciach nebude 140 km/h, aj keď testovanie pod Tatrami neprinieslo žiadne významné negatíva či prekážky, ale aj prečo zrušia roky pripravovanú povinnosť certifikácie autoservisov, proti ktorej sme mimochodom roky "bojovali". Tiež sme chceli vedieť, ako a či sa zmení fungovanie STK a mnohé iné veci. Naše pozvanie prijal Peter VARGA - generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií MD SR.
Zaujímavý rozhovor, Alex veľmi sa páčia tieto diskusie - si profík. Aj keď by sme si asi všetci chceli nielen 140 ale aj 160 , argumenty pána Vargu boli vecné . Okrem toho že 140 by bola za každého počasia, už dnes je bežné že je dodatková tabuľa že za zhoršených podmienok je rýchlosť nižšia... Ale pravdu má, kto chce jazdiť 140 , tak ten dnes môže (skoro) bez obáv.
@FedorV Číne údajne na zákaz opustenia štátu , alebo odopretie úveru, či inej veci, stačí, keď niekoho odfotia, že išiel na červenu po priechode pre chodcov, prosto, za každú hlúposť ma nejaké " trestne body"...
Toto šialenstvo časom príde aj k nám.
O tomto nepochybujem.
Ohľadom tej 140. Pardon, ale argument, že ak dáme 140km/h tak ľudia budú jazdiť 170km/h, lebo bude pokuta len 50€ neberiem. Skúsenosti moje, či aj mojich známych, tempomat na 135km/h (odskúšané podľa policajných radarov, že sa ide 128-131km/h) a patríme medzi najrýchlejších na diaľnici. Obrovské množstvo ľudí jazdí do 120km/h, lebo spotreba. To isté aj v Nemecku, 80% šoférov na diaľniciach, kde je neobmedzená rýchlosť jazdí do 120km/h. O čom sa tu potom bavíme? Čistý alibizmus, lebo niekto pôjde 170km/h a nie 140km/h. Od čoho tu máme Políciu SR? Pravidelne merajú na miestach kde netreba, ale kde treba, tak ich nevidno. Pri istej obci na strednom Slovenku, tabuľa začiatok obce je posunutá skoro 4km pred samotnú obec, kde začínajú samotné domy. Nie sú tam ani žiadne vedľajšie cesty, čo by sa na tú komunikáciu napájali. Proste nič, ale policajti tam pravidelne stoja a merajú rýchlosť. 5km odtiaľ je križovatka, kde je síce STOPka, ale všetci na ňu kašlú a aj polícia a ročne tam je tak zo 10-15 nehôd a policajta tam vidno len vtedy, keď sa stane nehoda. Ďalšia vec, na Slovensku máme už niekoľko rokov objektívnu zodpovednosť. Tak teda kľudne, šup, usekové meranie na diaľnici a rovno šeky posielať. Keď to zvládnu Taliani, či Briti poslať do 2 týždňov na Slovensko, tak problém to nie je evidentne.
@xxcJa nekritizujem, že ten človek pôjde 170km/h, nech si jazdí koľko chce v rámci pravidiel, ale ten alibizmus, lebo že ľudia budú porušovať predpisy, preto nedáme vyššiu MPR. Podľa tejto logiky, ak chceme, aby sa jazdilo 130km/h na diaľnici, tak by sme mali mať MPR 100km/h, lebo niekto môže porušovať predpisy. Potom z 90 na okreskách máme zrazu 60 a z 50 v mestách to myslím vychádza na 30km/h. Lebo niekto môže porušovať predpisy. Od čoho tu potom máme Políciu SR? Z rozhovoru jasne vyplynulo, že jeden z dôvodov prečo nedať 140km/h na diaľnici je ten, že ľudia to aj tak budú porušovať a budú jazdiť 170km/h všetci. To ako teraz všetci jazdia 160 na diaľnici? Nejak som si nevšimol.
co sa tyka oprav mi pan Varga pride velky teoretik, ked hovoril o montazi airbagu alebo utrhnutom kolese. vidno ze nikdy ziaden airbag nemenil ked v tom vidi taku vedu, rovnako vymena ramien, co dobre poznamenal Alex je uplne primitivny a jednoduchy ukon, ktory si cele desatrocia robia manualne zrucni ludia sami doma. A nezda sa mi teda ze by po slovensku lietali odpadnute kolesa.. na zaklade akych udaj chcu zavadzat taketo restrikcie?
@johannNo praveze sa tie restrikcie ako boli pre CMO povodne navrhovane realizovat nebudu. Bol to zle napisany zakon este smerakmi, uz 2x sa pre nerealizovatelnost odlozil a teraz ho idu pre istotu vraj do znacnej miery zmenit.
@MaroS TOPSPEED.skto by bolo fajn, z toho ale co hovoril som pochopil ze napr tie airbagy a ramena zostavaju.. mne sa ale cely tento napad nepaci.. Chapem ze chceme aby si clovek nevedomky nekupil nejaku nekvalitne opravenu buracku ale k tomu by uplne stacilo viest databazu s historiou vozidla, napr ako to maju v US.. tam sa auto pri nehode vzdy nafoti a hocikto si moze vyhladat historiu vozidla ako a kedy bolo burane.. no akvalitu opravy by uz mala vediet posudit stk alebo aj hociktory mechanik