Nemáte sa kde vyšantiť a na preteky sa necítite? Prečítajte si toto, nájdite partiu a hurá na vec!

Web najkrajšiecesty.sk bol spolu vo väčšej partii na netradičnej driftovacej akcii, ktorá sa koná zhruba raz mesačne. Celé čaro spočíva v tom, že tento okruh (areál slúži aj ako centrum pre školu šmyku) je celý deň polievaný. Pre účastníkov voľných jázd to znamená nekonečné možnosti driftov a šmykov bez väčších obáv, že niečo rozbijú, ak nebudú až priveľmi odvážni.



Môžete neustále driftovať alebo sa snažiť jazdiť čistú stopu. Ak je vo vašej skupine niekto porovnateľne rýchly (jazdí sa totiž po skupinách, max 10 áut na trati) môžete sa naňho zavesiť a vyskúšať si pocity rally jazdcov v hustom daždi. Alebo si len ísť svoje a opatrne skúmať možnosti vašej zadokolky, alebo štvorkolky. A užijú si aj predokolkári, hry s prenosom váhy tu fungujú skvele.

Ak nie ste ochotní za deň obetovať gumy, jazda na vode je skvelá voľba.

Ak nie ste ochotní za deň obetovať gumy, jazda na vode je skvelá voľba.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Pravda, v čase našej návštevy domáci Rakúšania rozbili viacero plechov, no pri pohľade na ich autá to neprekáža. Majú totiž špeciálne driftovacie nástroje – staré Volvá a nekonečný počet rovnako starých trojkových a päťkových bavorákov. V zásade platí recept, že akékoľvek BMW ide bokom.



Vyskúšal som túto trať na svojej štvorkolke Impreza STi a je to hotový zázrak. Nikde inde nie je možnosť bez väčších nástrah vyskúšať limity, spoznať auto v šmyku a naučiť sa pracovať s prenosom váhy. Tá radosť, keď sa séria ostrých postupne lomených zákrut alebo tých dlhých tiahlych podarí prejsť v plynulom šmyku na jeden krát… na nezplatenie! A ešte jedna potešujúca správa pre polovičky – Melk je aj krásne historické mesto.



Luboš Mistrík - zakladateľ portálu najkrajšiecesty.sk.
Foto – freies-fahren.at

Na jazdu bokom na inak veľmi priľnavej švorkolke zrazu netreba ani šialenú rýchlosť, ani veľký výkon...

Na jazdu bokom na inak veľmi priľnavej švorkolke zrazu netreba ani šialenú rýchlosť, ani veľký výkon...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Nepochybne vás bude zaújímať, čo taká sranda stojí. Výsledok veľmi ovplyvňuje smäd vášho motora. Vstupné na túto akciu je 90 €. V cene je 8x 10 minútová jazda, podobne ako na motokárach. Je asi nutné robiť bloky na jazdenie kratšie, lebo s jedlom rastie chuť, ako sa hovorí. Časom klesá strach i koncentrácia a zvyšuje sa riziko nepríjemnosti. Treba prirátať cestu tam a samozrejme palivo spálené priamo na okruhu. Takže si dajme dva extrémy:


2.0 TDI Seat Ibiza FR (spolu 1x nádrž) 90 € + 90 € vstupné
2.0 turbo 4x4 EVO IX  (spolu 2x nádrž) 180 € + 90 € vstupné

Samozrejme, veľkým plusom sú len minimálne zodrané pneumatiky!

Zabávať sa tu dokáže naozaj každý. Bez ohľadu na auto, výkon a druh pohonu.

Zabávať sa tu dokáže naozaj každý. Bez ohľadu na auto, výkon a druh pohonu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov
Keď prší, super. Ak nie, o zábavu sa za pár minút postará komplexný zavlažovací systém.

Keď prší, super. Ak nie, o zábavu sa za pár minút postará komplexný zavlažovací systém.