V zákrutách, pribrzdením, zrýchlením sa z nádrže dostanú vzduchové bubliny, a tak doma nastupuje opäť odmerný valec. Do nádrže vojde ešte neuveriteľných 5,35 lit. A teraz pozor. Moderné autá palivom neprelievajte. Mohol by sa zahltiť systém odsávania pár z nádrže.
Summa sumárum?
V aute pred diaľkovým pokusom teda bolo natankovaných 62,09 litra. Vidno, že s deklarovaným objemom nádrže podľa výrobcu cca 50 l, to je v skutočnosti niekde úplne inde. Samozrejme, nezaratúvajú plné hrdlo a možno ďalšie miesta. Priemerná spotreba bola 4,38 l/100km. Prejdená vzdialenosť = 1415,5 km je značná. Veď, keby som vyrazil z Bratislavy na juhozápad s plnou nádržou, tak by som prišiel až do francúzskeho Calais na pobreží Atlantiku.
Pokus prejsť 2x naprieč celým Slovenskom teda vyšiel.
Vyšiel by aj vtedy, ak by nádrž bola skutočne len 50 litrová. Vtedy by sa spotrebovalo 48,18 litra. To by stačilo. Niekto si teraz povie - zas nejaký slimačí „economy run“. Nie, bola to pomerne svižná jazda, hlavne na okreskách a so spústou zastávok. Bol to skrátka výlet, ktorý sledoval, že aj staré dobré atmosférické motory s pekelnou výdržou nepatria ešte na smetisko dejín.
text a foto: Marián Fink, NITRA