Jano_1987
02.07.24 09:45
J
@rvPrimitívi sú na oboch stranách, rozdiel je v prístupe Polície SR. Prejdem ako šofér auta na červenú? Už ma riešia a je jedno, že bolo 11 hodín večer a prázdna križovatka. Som cyklista a dám si to na červenú? Policajt sa tvári, že ten cyklista neexistuje. Nezastavenie na STOPke, nedanie prednosti je bežná vec pri cyklistoch, však cesta je široká a cyklista zaberá málo miesta a auto sa predsa uhne, lebo treba byť ohľaduplný. Toto je jedna stránka veci. Ďalšia, bežne cyklisti jazdia v protismere, raz je cyklista na ceste, raz chodec, ako sa mu to hodí. Potom tu máš nejakú povinnú výbavu bicykla (reflexné prvky a svetlá), kde aspoň v BA sa to zlepšilo, ale stále 2/3 bikov stretneš bez svetliel a reflexných prvkov noci. Tak 2 roky dozadu, teplá jeseň, Devínska cesta, už totálna tma. Kamoša tam riešil policajt, lebo mu preblikávali brzdové svetlá (vadný snímač pod brzdovým pedálom, reálne nemal to ako zistiť), 20 minút tam policajt to policajt riešil, že auto je nespôsobivé na cestu, mal by zobrať značky atď. Za ten čas prešlo 17 cyklistov po ceste, ani 1 z nich nemal ani 1 reflexný prvok, nieto ešte svetlo. Boli tam 2 policajti, obaja ignorovali cyklistov. Keď sa kamoš ohradil, že prečo neriešia cyklistov, odpoveď bola, že ak nechce mať problém, má sa starať sám o seba. Kamoš len poznamenal, že v aute má kameru, všetko natočené, že ak zoberú značky, dáva to do médiíí. Policajt mu len hodil doklady a že má zmiznúť, kým si to rozmyslí. Najväčší gól, cestou sme ešte dobehli skúpinku cyklistov, policajti tiež, predbehli nás všetkých a nič, normálne ignorácia. Pred rokom som mal nehodu, kde auto skončilo na totálku. Cyklista zoskočil z chodníka pred moje auto. Mal som 3 možnosti, buď sa uhnúť doľava a čelne sa zraziť s autobusom MHD, zraziť cyklistu, alebo stočiť na prázny chodník, kde bol tak 20cm obrudník. a vybral som si ten. Cyklista sa ešte otočil, že čo to je za rachot, dokonca zastavil, potom sa asi zľakol a začal zdrhať preč, ale šofér osobáku za autobusom MHD mu zablokoval cestu a zadržal ho do príchodu polície, dopravný podnik dodal aj kamerové záznami. Cyklista dostal 10€ pokutu za zoskočenie z chodníka a to bolo všetko. Útek z miesta nehody, neposkytnutie prvej pomoci nikto neriešil. Spraviť to na aute, už nemám vodičák a veselo platím. Škodu na aute som si musel vymáhať na súde. Ešte ako stredoškolák som bol v autobuse, ktorý musel prudko brzdiť, lebo cyklista vybehol z jednosmerky z protismeru priamo pod autobus. Cca 100 ľudí letelo autobusom, zlomené ruky, rebrá, otrasy mozgu, 75 ročný pán zlomený bedrový kĺb (do 2 týždňov zomrel, pre ľudí v takom veku je to smrteľné zranenie). Cyklista dostal len polročnú podmienku s 2 ročným odkladom. 2 roky na to, podobná situácia, len auto išlo na červenú, šofér auta bol súdený za zločin všeobecného ohrozenia a to tam nikto neumrel.
Ja tu nehejtujem cyklistov, sám som aktívny cyklista, chodím tak aj do práce a podobne po BA, ale to čo predvádzajú cyklisti je rok od roku horšie. Pritom správanie sa šoférov sa minimálne v BA zlepšilo dosť výrazne za posledné roky. Problém je dvojaký meter pre šoférov a cyklistov/chodcov. Ako chodec, či cyklista kľudne pôjdem na drzovku na červenú priamo pred políciou, lebo viem, že v 199 prípadoch zo 200 sa na mňa vykašlú, kým ako šofér auta to robiť nebudem, lebo v 100% prípadoch má riešiť budú. Veľa cyklistov má dokonca vodičák, podľa Ministerstva vnútra, vodičák má 3,75 milióna ludí. na Slovesnku žije 5,43 milióna ľudí, z toho 0,87 milióna ľudí je pod 15 rokov, 0,16 milióna ľudí je medzi 15-17,99 rokmi, kde potencionálne môžu mať vodičák. takže vo veku nad 18 rokov nám ostáva 4,4 milióna ľudí z ktorých 3,75 milióna ľudí má vodičák, čo je 0,65 millióna, čo ho nemá. Pre predstavu, na 1 dospelého, čo nemá vodičák pripadá 6,67 dospelého, čo vodičák má.
Odpovedať