Dve klúčové postavy celého zrazu
Armáda N
Sobotné slnečné ráno sa nieslo v znamení písmena N. Na známej bratislavskej umyvárke pri nemenovanom fastfoode som sa spolu s kolegom fotografom Davidom stretol so Slovenským Majstrom N. Nie nemyslím legendárneho Jozefa Nodžáka, ale Milana Dugoviča. On a jeho červené Nko sa stali symbolom celého zrazu a vlastne aj celej česko-slovenskej N komunity. Už na umyvárke sa zišlo približne 7 eNiek a po pol hodine sme ju zabrali takým spôsobom, že nás odtiaľ vyhodili. Nasledoval veľmi hlučný presun na strechu Ikea. Tam sa už počet prítomných eNiek prekročil číslo 10 a z parkovacieho domu sa ťahal dlhý had, tvorený z poväčšine modrých eNiek. Pomalým tempom sme postupovali na našu hlavnú destináciu – SlovakiaRing.
Nálada v červenom Nku bola fantastická a pohľad na kolónu hothatchov bol skutočne grandiózny. Na Slovakiaringu nás čakali jediné mínusy celého dňa. Silný vietor a motorky. Samozrejme, nemal to byť taký veľký zraz, aby sme si zabrali celý okruh pre seba. Nedalo však nikomu, aby si nezanadával na extrémne hlučné motorky. Na Ringu nás však čakalo aj milé privítanie od Hyundaiu Slovensko. Pre 27 majiteľov i30N bol pripravený absolútne šokujúci darček v podobe pálivej omáčky priamo od Hyundai N, z ktorého odpadol takmer každý. Okrem omáčky tu na všetkých čakala aj polhodinka na trati a následná prezentácia novinky v podobe i30 N Line.
Malé Nko
Majitelia vyrazili na trať, kde sa vo voľnej jazde popasovali s nástrahami Slovakiaringu. Ja som zatiaľ využil čas na zoznámenie s novinkou. Výzor Nka neznamená, že ide o štýlovku. Upravený bol podvozok, brzdy, sedadlá, prevodovka a dokonca aj výfuk! Nechápte ma zle, o žiadny hothatch nejde. Je to pre ľudí, ktorí chcú výzor N, ale nechcú doma živiť beštiu. N Line bude k dispozícii s 1,4 l benzínovým turbo štvorvalcom a výkonom 103 kW (140 k). Mimoriadne lákavá je cena verzie s manuálnou prevodovkou, ktorá je v akcii 18 590 €!
Červené Nko v obklopení jeho bratov
Na trati si každý z majiteľov mimoriadne užil svoje auto. Nasledovala prezentácia N Line pre nich a voľná diskusia. Zaujímavý je príbeh samotného Majstra N. Pôvodne chcel od Hyundaiu iba pár reklamných predmetov. Hyundai sa však celej akcie chopil a využil ju na Slovenskú premiéru N Line. PR Manažér, Marek Kopča, bol z akcie nadšený a potvrdil, že v budúcnosti bude podobných akcií viac.
Foto: David Javorský