Dostupné autá vedú predaje
Najpredávanejším modelom skupiny Renault je Dacia Sandero druhej generácie s počtom predaných 277 934 kusov. Druhé miesto si uchmatol Renault Clio a tretie patrí opäť Dacii, tentokrát modelu Duster. Najsilnejším trhom pre Renault je francúzsky, Slovensko sa do prvej 15. nedostalo. Pozitívnou správou pre koncern je splnenie prísneho emisného limitu 95 gramov na kilometer. Renault je ešte stále lídrom trhu elektromobilov, keď na európskom trhu predali 116 209 elektrických vozidiel. V tesnom závese je Volkswagen s počtom 115 519 predaných vozidiel a tretie miesto patrí Tesle s 98 332 kusmi. Pri konkrétnych modeloch vedie Zoe s počtom 100 814 kusov, druhá je Tesla Model 3 (86 599 ks) a raketový úvod do predaja zaznamenal VW ID.3 (53 138 ks). Renault poskočil o tri priečky v trhovom podiele na Slovenskom trhu, napriek medziročnému poklesu predaja o 11%. Predaj vozidiel značky Dacia klesol výraznejšie, o 38%. Tu zástupcovia značky pripomínajú, že za to môže zastavenie predaja benzínového motora s objemom 1,6l, ktorý mal vysoké emisie. Ten nahradili drahšie agregáty, ktoré znížili emisie, ale aj záujem.
Dacia ostane lacná, Renault bude viac zameraný na technológie a Alpine bude prémiová značka
S príchodom nového Sandera a nových mild hybridných motorov aj pre Duster by predaje mali opäť porásť. Napriek okresanej motorovej ponuke a kvótam pre motorizáciu 1,3 TCe 130 je Dacia Duster naďalej v Top 3 vo svojom segmente na Slovensku, s celkovým počtom 1 563 predaných vozidiel. V prípade značky Renault, nové Clio je vo svojom segmente na druhom mieste (2 006 kusov), Renault Zoe je na štvrtom mieste v segmente elektromobilov (80 ks) a Captur sa umiestnil na treťom mieste (761 ks). Za rok 2020 zaznamenala skupina Renault stratu 8 miliárd Eur. Tá sa viaže hlavne na prvú vlnu koronavírusu. V druhej polovici roka sa už dokázala značka dostať aspoň na pomyselnú 0, keď sa trh aspoň na niekoľko mesiacov spamätal. V tejto súvislosti značka začína so stratégiou Renaulution. Tá sa zameria na optimalizáciu ponúkaných modelov a služieb. Od roku 2023 začne veľká obnova modelovej ponuky. Takisto sa začnú výraznejšie odlišovať značky ako také. Napríklad, v showroome Renaultu si už nekupíte Daciu. Takisto sa zmení hierarchia. Dacia a Lada ostanú budgetové značky. Nebudú však ponúkané na rovnakých trhoch. Renault ostane dostupný, ale prinesie najmodernejšie technológie a štýl. Vo finále, značka Alpine bude pre zákazníkov, ktorí chcú výnimočné vozidlá a takisto sú ochotní zaplatiť o niečo viac. Do roku 2025 máme očakávať 2 nové čisto elektrické modely Alpine, ktoré doplnia Alpine A110. Po roku 2025 bude značka prinášať už iba čisto elektrické modely. Jedno z vozidiel (ak nie obe) bude športové SUV.
Novou značkou bude Mobilize. Ten sa zameria čisto na carsharing, takže si modely tejto automobilky nebudete môcť kúpiť do súkromného vlastníctva. Do roku 2025 prinesie Renault celkovo 15 nových modelov, z toho bude 7 elektrických. Veľkou novinkou je aj renovovanie/repasovanie starších modelov. Podobne ako telefóny alebo notebooky chce aj Renault repasovať staršie modely, čím zvýši ich hodnotu. Má to fungovať na princípe, keď automobilka stiahne z obehu automobil, v špecializovanej fabrike mu vymení opotrebované diely, čím zvýši jeho hodnotu, a následne ho opäť prinesie na trh jazdených vozidiel.
Nová Arkana a faceliftovaná Dacia Duster s mild hybridom
A na aké novinky sa môžeme tešiť v roku 2021? Plug-in hybridná verzia 5 dverového Renaultu Megane, hybridná verzia Capturu a hybridná verzia nového Renaultu Arkana. Športové SUV so zvažujúcou sa strechou patrí k najočakávanejším novinkám roka. Renault Arkana sa pýši pre svoj segment rekordným priestorom pre pasažierov a objemom batožinového priestoru. Prvé kusy môžeme u nás očakávať na jar. Dacia priniesla už začiatkom roka novinky Sandero a Sandero Stepway. Ďalšou novinkou v segmente B bude Logan, ktorý bude k dispozícii výhradne s LPG pohonom, TCe 100. V lete sa dočkáme faceliftu Dusteru, ktorý bude k dispozícii s novým svetelným podpisom, prinesie modernizovaný infotainment a automatickú prevodovku EDC. Tá bude dostupná iba pre motorizáciu s predným pohonom. A nakoniec záver roka patrí Dacii Spring Electric. Práve toto auto môže byť zásadné, keďže má priniesť najlepší pomer cena/výkon v segmente.
Zdroj: Renault Slovensko
Foto: Miroslav Glasa, Renault Slovensko