@jurajaj mna viac zaujima samotna uprava nie postup. ten je viacmenej zrejmy. este by ma zaujimalo akym sposobom sa na tej brzde ziskava vykon motora? nejak mi to nedava zmysel, nakolko vykon motora sa meria na motorovej brzde. ak tam bol pouzity nejaky koeficient, tak je to naozaj iba orientacna hodnota, avsak postacujuca na porovnanie pred a po uprave.
@enakkicaves enakki: povedal by som to asi tak, ze sme ukazali maximum z "cipovania" bez toho, aby sme prezradzali know how danej firmy. Islo nam o to, aby sa ludia dozadovali skutocnej kvality a nenechali sa sprosto klamat (zial denno denna prax na Slovensku).
No ja nemám z MM Racing dobre skusenosti. Chcel som si dať načipovať BMW X6 35d, a hoci to je 2998 ccm biturbo, chceli mi uctovat ako nad 3500 ccm. Zvlastne ked chlapci nevedeli pochopit ze to nie je 3,5 liter ale ale len 3 liter. To su odbornici :-)
@RasťoTiež mám zlú, resp. zlé skúsenosti s MM racingom. Po dohodnutom termine treba na Mareka Mosného čakať z pravidla 30 - 60 minút (stalo sa mi to 3-krat). Auto mi na 4ty pokus nacipovali tak, ze sa zvysil vykon o 22 koni. Marek Mosny sa chvali, aky je skvely chiptuner, ale poznam viacero ludi, ktori su s jeho sluzbami nespokojni. MM racing bojuje proti pseudo tunerom ? Su na smiech. Lutujem, ze som s nimi stracal cas a ze som im zveril svoje auto a peniaze. Na vychode chlapci chipuju auta za 100-150€ s narastom vykonu o 35koni pri 2.0 TDi. Tak na co sa pan Mosny hra ??? Clovek caka kvalitu a za svoje peniaze dostane len reklamu, ake prekvapenie. Dobra rada do zivota, zdaleka sa im vyhnite !
@NESPOKOJNY ZAKAZNIKVážený zákazník, mrzí nás, ak ste musel čakať, ale nemôžeme si dovoliť byť vo firme dvadsiati, aby sme sa individuálne mohli venovať každému zákazníkovi okamžite po jeho príchode. Verte mi, že každý, kto poskytuje nejaké služby má spokojných aj nespokojných zákazníkov. Našťastie, drvivá väčšina našich zákazníkov je spokojná. Ak sa Vám zdá, že "chlapci na východe" sú väčší odborníci, lebo čipujú za 100 €, tak asi nie ste veľmi náročný zákazník :-) Ostatným ďakujem za pozitívne reakcie a ohlasy.
@NESPOKOJNY ZAKAZNIKZial tak isto som bol s firmou MM Racing nespokojny. Najprv som skusil pneuservis kde som oproti dohodnutemu terminu cakal o hodinu viac!! Ako je toto možne? Casenku si urcil servis sam a este som musel cakať, takže sa pytam na co to vlastne bolo? Dalej konzultacia ohladom samotného chiptuningu. Niekolko krat som volal jak panovi Mosnemu tak Miskejemu 0 bodov. Ked už som naozaj chcel nejake informacie rozhodol som sa zajst do MM osobne. V showroome bloncka ktorá nevedela nic o chipe, že mi zavola bud pana Miskejeho alebo Mosneho… 15 minut nikto nechodil. Nasledne kde už som bol odhodlaný odist ma při východe zastavil mladý chalan, ktorý sa tam celý cas hrabal v Multivane vonku či mi može nejak pomocť. Ako jedina osoba mi bol ochotný poskytnut pre mna velmi doležite informacie prakticky na naozaj vysokej urovni. Keby bol takýto kontakt z firmou hned na prvy krat uprimne neverim že sa jedna o svk firmu. Po rozhovore som si vypital na neho osobne cislo a aj kde bol proti a daval služobne nakoniec mi dal aj sukromne… Teraz v juni/ juli som volal via krat jak panovi Mosnemu tak Miskejemu odpověď žiadna … Volal som chalanovi, ktorý mi na moju smolu oznamil, že tam už nerobi a nasmeroval ma na pana Mosneho a Miskeje. Dakujem neprosim. Tak isto mi ostava len zhodnotit že okolo firmy MM je nafuknuta žial len velka bublina. Takto som Isido nacipovať auta ku konkurenci. Sam riadim firmu v oblasti poskytovani služeb a takýto pristup je nepropustný ku zákazníkovy ktorý chce vo firme nechat nie male peniaze. Pardon za tak dluž post :-) Inak topspeed-du držim palce stranka sa mi moc paci..
@MajoHPriznávam že netuším o čo presne ide, ale muselo to byť ešte minulý rok, pretože blonďavá slečna u nás nepracuje už 7 mesiacov. Prosím, ak vám to nevadí, napíšte mi do mailu o aké auto konkrétne šlo: gusto@mmracing. Osobne neviem o tom, že by som niekomu nezdvihol a ani nezavolal späť a Váš popis "odpoveď žiadna" je dosť nejasný. Aj keď ste nakoniec skončil u konkurencie, snáď nám aspoň takto pomôžete skvalitniť naše služby a komunikáciu s klientmi. Ďakujem.
@MajoHNuz neviem, co povedat na to, co si napisal.Mne to pride tak, ze to zavana velkou aroganciou.Ked ma raz firma uvedene kontaktne cisla, ma sa zariadit tak, aby boli tie cisla stale k dispozicii, aby bola komunikacia so zakaznikom, na urovni.Mna totiz ako zakaznika nezaujimaju osobne, ci firemne problemy cloveka, ktory ma komunikaciu so zakaznikom, na starosti, to nech si laskavo riesia v ramci firmy a nech s tym nezatazuju zakaznika. Na dobrej komunikacii, totiz stoji a pada vsetko, teda aj vztah, zakaznik-poskytovatel sluzieb.Ak si toto niekto nedokaze uvedomit, nemal by podnikat v sluzbach.A take nieco, ako pises, ze si mal niekolko krat dohodnuty termin a pan velkomozny, neracil prist na cas, tak to uz je vrchol drzosti a taka firma, by odo mna nedostala, ani jediny cent a z daleka, by som sa jej vyhol.
Vladis: Tak to si trafil hlavicku po klinceku, hehe. Dobre som sa pobavil, uplne vazne :D. Je to hodena rukavica veru... Rasto: A s vysledkom prace si ako spokojny? Ci ziadne ladenie sa nekonalo? Nepoznam dalsie okolnosti, tak sa k tomu neviem a teda nebudem detailnejsie vyjadrovat. Peace
@citronCitron, možné je to tak, že keď máš k dispozícii po úprave viac Nm v daných otáčkach, umožní ti to radiť hore ešte skôr a tak šetriť. Rovnakou rýchlosťou totiž môžeš ísť pri menších otáčkach. Bavíme sa samozrejme o čiastočnom zaťažení motora. V praxi je to však zväčša tak, že vodič si čiptuning užíva a spotrebu má aj vyššiu ako mal. Ale to je len na vodičovi, ako sa rozhodne...
ked je to take jednoduche, zvysi to vykon, krutiak, znizi spotrebu ... preco to priamo nerobi vyrobca ??? ... a hlavna otazka ktora ma zaujima co emisie a emisne normy ... ako taketo nacipovane auto prejde emisonou kontrolou .... ked raz mam v technicaku emisnu normu Euro 5 a urobim tento tuning co mi nameraju na emisnej ... a vobec ked uz tento tuner robi taku krasnu krivku porovnania vykonu a krutiaku tak nech rovno urobi aj porovnanie emisi a bude to vybavene .... som zvedavy na odpoved .. to neznamena ze chcem rypat ale ocakavam fakt serioznu odpoved
@topierK prvej časti otázky: prečo to nerobí výrobca...otázka veľmi jednoduchá a možno naivná... nuž preto, keď niekto chce mať ešte väčší výkon aj krútiak a nepozná možnosti DOBRÉHO CHIPovania , tak si priplatí pri kúpe auta za silnejší výkon motora od výrobcu a zaplatí od 3 000.-EURO do 12 000.- EURO naviac ! Ty máš motor EURO 5 ? Tak asi nevieš ako ten systém likvidácie pevných častíc vo výfukových plynoch pracuje. Na aute, zvyčajne vzadu pred výfukom je nádržka objemu 5 až 8 litrov v ktorej je syntetická močovina a tá sa vstrekuje do výfukových splodím rádovo a tým sa redukujú pevné častice a NOx až o 98% a z výfuku čítiš "SMRAD" ako pri zaváraní uhoriek. ( zvýši sa spotreba močoviny a doplniť ju budeš musieť skôr t.j. nie na 100 000 km ale na cca 75 000 km najazdených.) Na mieste je aj otázka, ktorá sa netýka chipovania, ale bezpečnosti proti krádeži. Jestvujú takmer dokonalé systémy proti krádeži A PREČO ICH VÝROBCA nemontuje? Nuž čím viac ukradnutých áut, tým viac VYROBENÝCH a predaných áut, a tým viac zisku pri predaji a tým viac servisovaných áut a predaja PHM...Čiže jednoznačne báza komercie.
@topiervyrobcovia optimalizovali motory na zivotnost (tak do cca 2004, 2005), teraz si vsimni, ze take iste kubatury maju ovela vyssie vykony (a vydrzia aj o polovicu menej), cize vlastne robia tzv. vyrobny chiptuning. moj nazor je, ze nove auta uz nie je vhodne chipovat, stare 1.9TDI toho zniesli vela, ale nove su uz tak pretlakovane kvoli emisiam a postrebe, ze by som to neodvazil. dalsia vec - ked chces velky vykon, priplat si za vacsi motor, to bol slogan vyrobcov v minulosti. o emisie pri serioznej firme sa bat nemusis, urobia chip tak, ze sa zmestis v pohode do predpisov. musel by si mat velmi vylagrovany motor, aby si cez emisnu nepresiel.
Caute, mna by zaujimalo,ze odkial MMR ziskava tie upraveny software do RJ. Samozrejme ak je to tajomstvo firmy, to beriem. Skor ma zaujima, ci si to sami vyvijaju podla vlastnych skusenosti, alebo je aj na to nejaka specializovana firma ktora vie, ze co si stym ktorym motorom mozu "dovolit".
Každé zvýšenie výkonu motora prináša zároveň zníženie životnosti. Čiptuníci čuníci nepičujte a neodporujte, ja viem že tak ako vy aj každý páv si svoj chvost chváli, a že nebudete súhlasiť naoko.... ved aby ste prišli o kšeft? Mali by ste sa radšej venovať niečomu slušnejšiemu a nie zvyšovaním výkonu motora odstránením výkonovej rezervy ktorú výrobcovia aj kôli spoľahlivosti a vyššej životnosti tu nechávajú.-... howhg!
@Mirexsvata pravda ... vzdy je nieco za nieco ... chiptuning je dobry pre zavodne ucely, kde je dolezity momentalny efekt bez ohladu na buducu zivotnost motora ... ak niekto tvrdi, ze vyrobcovia aut ich vykonovvo poddimenzovavaju len preto, aby nastvali majitelov tychto aut. Ak chce niekto silnejsie auto, tak nech si ho kupi a vyjde ho to lacnejsie ako chipovanie + buduci servis ... "chiperi" velmi dobre vedia, ze negativna stranka veci sa prejavi az po uplynuti zaruky. A napokon aj v zaruke sa kazda porucha pripise zlemu zaobchadzaniu alebo vyssej moci ... tak len smelo na chiptuning ...
Zdravím. Potreboval by som poradiť ohľadom chiptuningu na vozidlo Škoda Fabia 1.9 TDI RS. Rozmýšľam nad kúpou jednej, ktorá má ale podľa predajcu „originálny továrenský chiptuning“. A uvádza, že ma 125 kW (170 PS). Tak by ma zaujímal názor niekoho, kto sa do toho rozumie. Nie je to podľa Vás veľa? Je možné, že to je načipované správne? (nezvykol sa ten agregát čipovat na menej kW? ) Prípadne, dalo by sa to vrátiť späť do pôvodného stavu? Ďakujem pekne :)
Chlapi len tolko k tomu chipt. naco vam je taky vykon ked mate SVK vsade obmedzene rychlosti pochopil by som to keby ste isly na zavodny okruh alebo Le mans,motor dostane pekne na p.cu. Robite asi dlhe jazdy MOSKVA -MONAKO. Spytajte sa nejakeho dobreho mechanika co to robi z autom,jedine ze vam na nom nezalezi.....
Ahojte chlapi. Mal som golf 5 2tdi pd. Orig. mal 140 ps. Dal som ho chipnut na 170 ps... Išlo to nádherne. Tieto motor boli inak veľmi kazové. Ten, kto má skúsenosti, pozná to... Teraz mám gogf 6 2tdi cr. Tiež chipnutý. Bez toho chipu som stále smútil za starým, ktorý išiel skvele. Teraz po nachipovaní nového už nesmútim. Ide skvele. Viem, že je veľa odporcov chipu a chápem ich obavy, ale je to návykové. Človek nemusí byť "športovcom" na ceste, ale bezpečné "rýchle" predchádzanie alebo jazda do kopcov je nádhera. Ako hovorím, je to návyková záležitosť, keď plynový pedál náležite reaguje na vašu pravú nohu. Teraz mám 190 ps a je to veľmi chutné.
Na prvom golfe - na chipe som najazdil 200 000 km. Ale auto som kupoval staršie. Tento mám nový. Takže budem vedieť asi lepšie posúdiť o nejaký čas. Dám vedieť.
po prvom merani 250koni po chipe 270 ale ten blondak povie po chipe 270koni a pred 240 koni tak nejako tomu nechapem na papieri je narast o 20 koni a hovoria o 30 koni a ja nemam zle skusenosti s mm racing viem ze technika nieco stoji ale poznam 2 ludi co chipuju auta a aj ked nemaju stolicu isiel by som skor ku nim lebo viem ze od rana do vecera maju ruky od oleja su skveli mechanici a vedia co robia
Ak by som mohol odporučiť, vyhnite sa spoločnosti MMRacing. Čo sa týka prístupu k zákazníkovi, je to bieda. Dlhá čakacia doba, skoro žiadna komunikácia ohľadom toho, čo sa na aute deje. Ceny vyššie než v značkovom servise, čo sa týka servisných úkonov okrem chiptuningu.
Ďalej, žiadny ich technik/mechanik/tuner nemá vysokoškolské vzdelanie a teda nemajú a nemôžu mať ani len tušenie, čo chceli inžinieri v automobilke v rámci softvéru povedať/napísať. A už vôbec nie, keď nemajú žiadne zdrojové kódy a všetky úpravy sú de facto "streľba naprázdno". Buď to vyjde a brzda niečo ukáže, alebo sa skurví auto. Zodpovednosť potom samozrejme padne na majiteľa.