Viete si predstaviť, že v mestách by zvýšením parkovacích miest klesol objem dopravy až o 30%?
Štatistické údaje sú v tomto prípade zaujímavé. Niektorí vodiči majú z parkovania doslova hrôzu. Buď preto, že parkovať jednoducho nevedia, alebo preto, že nie je kde zaparkovať a auto odstaviť niekde musia.
Výsledky hovoria jasne. Všetky autá až 90% času len stoja. Autá majú jazdiť. Kupujeme si ich z rôznych dôvodov, ale málokto myslí na to, že jeho auto bude väčšinu času len stáť a zaberať miesto.
Druhým prekvapivým výsledkom je fakt, že v mestách tvoria až 30% celej dopravy vodiči, ktorí hľadajú parkovacie miesto. Tento problém sa určite netýka malých miest, dedín prípadne tých častí sveta, kde nie je hustá doprava. Asi to dobre poznáte. Snaha zaparkovať niekedy končí po prehľadaní niekoľkých ulíc a parkovísk niekoľko stoviek metrov ďalej, ako začala.
Vyzerá to tak, že obľúbenou činnosťou našich áut je obyčajné parkovanie. Kto má doma garáž, ten má vyhraté. Tí čo bývajú na sídliskách musia vedieť parkovať a mať šťastie.
Riešením sú aj automatické parkovacie domy, ktoré poznáme z Japonska. Auto jednoducho zmizne a potom sa zase objaví.
V rámci štúdie prebehol aj prieskum medzi vodičmi. Podľa väčšiny by mali projektanti, architekti a poslanci pri plánovaní výstavby viac myslieť aj na parkovacie miesta. V poslednom čase stúpa podpora vodičov, ktorí svoje autá zdieľajú s ostatnými ľuďmi a často majú vyhradené miesta. U nás to zatiaľ nefunguje. Výhodu v parkovaní dostávajú aj elektromobily.
Parkovanie by ďalej malo byť jednoduché a ľahko dosiahnuteľné. Ľudia myslia aj na životné prostredie. Opýtaní chcú, aby pri prevádzkovaní parkovísk kompetentní viac využívali obnoviteľné zdroje energií. S týmito tvrdeniami nebude súhlasiť určite veľa Slovákov, ktorých každodennou realitou je večerné pátranie po voľnom mieste na väčšine preplnených sídlisk.