Dosť bolo ale ód, poďme na samotné interview, ktoré Sébastien poskytol exkluzívne len pre TopSpeed.sk. Hneď po autogramiáde nás zobral do svojho motorhomu, usadil na pohodlné kreslá a debata sa mohla začať... Mimochodom na Sébastienovi vás zaujmú pri osobnom stretnuti hneď tri veci: 1. je to neskutočný pohoďák, ktorý nemá problém kedykoľvek a komukoľvek vyhovieť žiadosti o autogram alebo spoločné foto, 2. je relatívne nízkeho vzrastu, odhadujem, že nemeria viac než 170 cm a za 3. má na automobilového pretekára až šokujúco vyšportovanú postavu, akú by ste skôr čakali napríklad pri atlétoch.

Kým bol Sébastien Loeb v total pohode, ja som bol v total tréme :)

Kým bol Sébastien Loeb v total pohode, ja som bol v total tréme :)

Peter Šturdík: Pozerám, že tých autogramov musíš podpisovať stovky na každom takomto podujatí...
 

Sébastien Loeb: Áno, pri každej príležitosti to robím. Nie je to predsa každý deň a toto patrí k môjmu životu.
 

PS: Si na Slovensku po prvý krát a tipujem, že si z našej krajiny ešte nič nevidel, pretože si prišiel len včera helikoptérou priamo sem a odtiaľto rovno na hotel.
 

SL: Áno, pristál som tu, dostal som auto a potom som išiel na hotel, takže času nebolo nazvyš.
 

PS: Inak prespávaš v Bratislave?
 

SL: Nie, nie, tu blízko, je to približne 10 kilometrov odtiaľto
 

PS: Mám však jednu otázku, ktorá ma fakt zaujíma. Pár týždňov späť si bol na Pikes Peak kde si doslova rozdrvil traťový rekord. Šoféroval si Peugeot 208 T16, ktorý bol neporovnateľne rýchlejší a silnejší ako tieto autá vo FIA GT. Nenudíš sa teraz za volantom?
 

SL: No to je fakt, avšak nie je to len výkon, ktorý robí preteky zaujímavými. Máme skutočne dobré auto (McLaren MP4-12C GT3) aj keď napríklad akcelerácia nie je porovnateľná :) Avšak musíš neustále hľadať najlepší brzdný bod, nájazdovú rýchlosť a tak ďalej.
 

PS: Každý v podstate vtedy tipoval, či sa ti podarí pokoriť na Pikes Peak 10 minútovú hranicu a ty si tam rovno spravil 8:30. Bol som unesený týmto časom...
 

SL: ... Sébastien nič nepovedal, len :)
 

PS: Trať na Pikes Peak má takmer presne 20 kilometrov, ako si sa ju vlastne naučil tak dobre? Ako si na tieto preteky trénoval, keďže ostrý tréning je tam viac menej nemožný?
 

SL: Hehe, najprv som si pozrel zopár videí iných jazdcov aby som mal predstavu o profile trate, potom som s mojím spolujazdcom zobral civilné auto a v bežnej premávke sme si trať niekoľko krát prešli hore dole a pripravili itinerár, presne ako v rally. Samozrejme, robí sa to v maximálnej povolenej rýchlosti, ktorá je v tomto prípade 30 míľ za hodinu (cca 50 km/h). A to je veľmi málo, avšak na to som zvyknutý z rally. Potom čo som mal kompletné poznámky sme išli podľa nich  približne dva krát. Na tretí krát som už trať ovládal naspamäť a dokázal som opravovať Daniela pri čítaní poznámok a rovno mu diktovať opravy (Daniel Elena je Sébastienov dlhoročný navigátor vo WRC). Čiže nakoniec to bola ako bežná rýchlostná skúška na rally.
 

PS: Uau (to mi padla sánka na stôl...)

Sébastien Loeb je až neskutočne pohodový chlapík

Sébastien Loeb je až neskutočne pohodový chlapík

PS: Aktuálne držíš mnoho rekordov, čo ešte sa dá vlastne v tvojom prípade prekonať? Respektíve aký máš ďalší cieľ?
 

SL: Pre mňa je to aktuálne dosiahnutie špičkovej úrovne vo WTCC. S Citroenom sme na tom tvrdo pracovali, pretože som chcel odísť z rally ale určite nie z pretekania ako takého. Takže cieľ je bojovať o čo najlepšie umiestnenie v tejto disciplíne. Avšak mám sa určite ešte čo učiť, hlavne v porovnaní s mojim kolegom v tíme Mullerom, ktorý má skutočne bohaté skúsenosti z pretekania na okruhoch (Francúz Yvan Muller je trojnásobný majster sveta cestných automobilov WTCC). Je veľmi dôležité mať ho v našom tíme, pretože nám dokáže pomôcť vo veľa smeroch, napríklad pri vývoji auta. A pre mňa to bude veľmi ťažké bojovať s ním :)
 

PS: Pretekal si aj dva krát v Le Mans, z toho si raz skončil druhý. Takže otázka znie, bude Le Mans aj do tretice?
 

SL: Nie, aktuálne nemám žiaden takýto plán.
 

PS: A čo Formula 1? Je tu ešte taká možnosť vstúpiť do nej? Toto zaujíma veľmi veľa ľudí...
 

SL: Nie. Možno ak by som dostal príležitosť testovať tak určite áno. Ale teraz je to veľmi komplikované aj so samotnými testami, pretože je to kvôli nákladom prísne limitované. Nemám ambície vstúpiť do F1.
 

PS: Takže ostávaš s plechovými autami?
 

SL: Presne tak.

Sébastien Loeb:

Sébastien Loeb: "Na TopSpeed.sk si zájdem aj dva krát denne". Ok, to bol vtip :)

PS: Vrátim sa ešte na moment k Pikes Peak. Na onboard videách z týchto pretekov som si všimol tvoj šoférsky štýl. Možno je to pre teba úplne normálne, ale mňa zaujalo ako napríklad pri 180 stupňových vracačkách držíš volant...
 

SL: To fakt? Tak toto som si teda neuvedomil :)
 

PS: Ok, tak otázka z tvojho súkromného života – aké auto šoféruješ v súkromí?
 

SL: Mám niekoľko áut. Samozrejme na bežné vozenie je to Citroen, mám jeden Citroen DS3 Racing Sebastien Loeb Edition. Ale mám aj iné.
 

PS: Napríklad niečo špeciálne v tvojej garáži?
 

SL: Áno, teraz konkrétne mám Lamborghini Aventador. Ale rád ich striedam, pretože teraz sa mi páči toto a za chvíľu to zas bude napríklad Porsche alebo niečo iné.
 

PS: A máš vôbec čas na jazdenie v týchto autách?
 

SL: Nie. Mám toto auto ale vôbec ho nepoužívam.
 

PS: :) takže sa na neho len pozeráš?
 

SL: No asi tak...
 

PS: Ale aj tak, jazdíš profesionálne na najrýchlejších autách sveta, dokážeš si ešte vôbec vychutnať takéto civilné?
 

SL: Ale áno, som rád že také mám, pretože mne sa také páčia. Je radosť vlastniť také auto.

Sébastien Loeb dostáva vzácnu inštruktáž o správnom držaní volantu. Ok, aj toto bol vtip :)

Sébastien Loeb dostáva vzácnu inštruktáž o správnom držaní volantu. Ok, aj toto bol vtip :)

PS: Na internete som inak videl video, a to mi prosím povedz či to bolo skutočné alebo nie, ako si pred štartom na Le Mans trénoval túto trať na simulátore priamo v lietadle počas letu. Je to teda pravda, že si sa vlastne takto naučil tú trať?
 

SL: Áno :) V tej dobe bol môj sponzor Playstation takže to takto pripravili. Samozrejme, mohol som sa učiť túto trať aj doma na konzole, ale... Simulátory nepoužívam často, avšak v tomto prípade to bola skutočne jediná cesta, ako sa trať Le Mans naučiť dopredu. Problém bol totiž v tom, že medzi koncom Rally Turecko a začiatkom Le Mans bolo veľmi málo času a ja som navyše zmeškal voľné tréningy. A na to, aby si sa kvalifikoval do týchto vytrvalostných pretekov musíš absolvovať minimálne 10 meraných kôl. Takže som sadol do súkromného lietadla v Turecku smer Le Mans. No a po ceste som trénoval, aby som v reále dokázal odjazdiť mojich 10 ostrých kôl. No a oni potom z toho spravili tú peknú story, čo si videl :)
 

PS: To ti fakt až tak pomohlo hrať hru na simulátore?
 

SL: Áno, pretože sa naučíš naspamäť trať. Samozrejme, je tam veľa rozdielov, napríklad v skutočnosti ideš nejakú zákrutu na dvojku ale automobilový simulátor ti dovolí ísť na trojku, avšak celkovo to môže pomôcť naučiť sa profil trate. A napríklad Slovakia Ring som sa učil tiež takto.

Ak vedľa vás sedí Sébastien Loeb, čas uteká neskutočne rýchlo

Ak vedľa vás sedí Sébastien Loeb, čas uteká neskutočne rýchlo

PS: No a Slovakia Ring sa ti ako v skutočnosti páči? Napríklad ten skok vzadu...
 

SL: No tak ten skok tam už nie je, dali tam šikanu.
 

PS: Aha, no vieš, zopár áut nám tu už lietalo práve na tom skoku, takže pre istotu. Najmä autá s motorom vzadu a v strede. Tak ako tvoj McLaren.
 

SL: :)
 

PS: Ok, ďakujem pekne za rozhovor a za tvoj čas. Mimochodom minule som si uvedomil, že sme narodení v rovnaký deň. Síce iný rok, ale deň sedí – 26. Február.
 

SL: A ty si ktorý rok?
 

PS: 1980
 

SL: No ja som 1974, takže som starší :)